Volt KisPolszki lett Elektromos

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jun 7 18:31:06 CEST 2006


L. Pásztor wrote:

> A nyomaték a teljesítmény édesgyermeke. Teljesítmény nélkül nincs
> nyomaték se.
> Ha meg van teljesítmény akkor már csak áttétel kérdése a nyomaték.

Eeegeen, de ha nincs sebesség, csak pici, akkor egész kis teljesítménynél is 
nagy nyomaték állhat elo, ha olyan az áttétel. Ezért van az, hogy 300LE--> 
160 felett is ki tud pörögni, 50LE, kipörög akár 30-ig is. Ammegmá elég 
kicsi, nem?

> Van egy ismerõsömnek. Kutyatápot hurcol vele. :-)))
> (Bocs mindenkitõl - nem azért írtam)
> Szal mentem vele. Skoda fábia 1.4 bármikor lenyomná.

Hogyne, persze! Nem mondtam, hogy egy csúcsgép, csak a kipörgésrol volt szó. 
Ügyetlen targoncás bármelyiknek kipörgeti a kerekét ugyanezért, mert annak 
még ráadásul villanymotorja van, ami sokkal nagyobb nyomatékra képes rövid 
idore, mint egy robbanómotor.

> Ott azért már nem. Ahhoz 4. kell ott meg már nincs olyan nyomaték.
> BMW M5-öt próbáltam egyszer. Jóval  300LE felett van.
> Viszont az AWD-t az elsõ métereket leszámítva NEM lehet kipörgetni.

Lehet, hogy erre van valami védelem. Különben kb így néz ki:
160km/h=44m/s. 300LE = kb 220kW.
Kipörgetett kerekeken lévo súlyero legyen 6000N, surlódási tényezo 0,8, 
Fs=4800N.
P=F*v=4800*44=211kW.

Jó, négykerekesnél, ha a gép súlya mondjuk másfél tonna, ehhez kb 520kW 
kell. :-) (Az elozo emilben elszámoltam magam.)

> Basszus. Amit ezért én itt kapok majd...  Egyébként kb.160.
> Mentségemre: ugyan városban volt, kihalt éjszaka, sehol senki.

Vadabbra számítottam, de ez se semmi. Az nem egy hosszú híd. (Ugye errol 
esett le egy faszkalap, amikor hencegni akart csajoknak, hogy o bizony nem 
esik le a korlátról?)

> Csinálj úgy, mint  Béka.
> Szétszed, fényképez, felrak valahova.  :-)))

:-))) Elsore nem fogom szétszedni, csak keresek elmeno kábeleket, és 
megkínálom egy kis delejjel, hátha moccannak a kerekek. Jelen helyzetben 
csak kipörögni tudnak. :-)

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list