Volt KisPolszki lett Elektromos
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jun 7 18:31:06 CEST 2006
L. Pásztor wrote:
> A nyomaték a teljesítmény édesgyermeke. Teljesítmény nélkül nincs
> nyomaték se.
> Ha meg van teljesítmény akkor már csak áttétel kérdése a nyomaték.
Eeegeen, de ha nincs sebesség, csak pici, akkor egész kis teljesítménynél is
nagy nyomaték állhat elo, ha olyan az áttétel. Ezért van az, hogy 300LE-->
160 felett is ki tud pörögni, 50LE, kipörög akár 30-ig is. Ammegmá elég
kicsi, nem?
> Van egy ismerõsömnek. Kutyatápot hurcol vele. :-)))
> (Bocs mindenkitõl - nem azért írtam)
> Szal mentem vele. Skoda fábia 1.4 bármikor lenyomná.
Hogyne, persze! Nem mondtam, hogy egy csúcsgép, csak a kipörgésrol volt szó.
Ügyetlen targoncás bármelyiknek kipörgeti a kerekét ugyanezért, mert annak
még ráadásul villanymotorja van, ami sokkal nagyobb nyomatékra képes rövid
idore, mint egy robbanómotor.
> Ott azért már nem. Ahhoz 4. kell ott meg már nincs olyan nyomaték.
> BMW M5-öt próbáltam egyszer. Jóval 300LE felett van.
> Viszont az AWD-t az elsõ métereket leszámítva NEM lehet kipörgetni.
Lehet, hogy erre van valami védelem. Különben kb így néz ki:
160km/h=44m/s. 300LE = kb 220kW.
Kipörgetett kerekeken lévo súlyero legyen 6000N, surlódási tényezo 0,8,
Fs=4800N.
P=F*v=4800*44=211kW.
Jó, négykerekesnél, ha a gép súlya mondjuk másfél tonna, ehhez kb 520kW
kell. :-) (Az elozo emilben elszámoltam magam.)
> Basszus. Amit ezért én itt kapok majd... Egyébként kb.160.
> Mentségemre: ugyan városban volt, kihalt éjszaka, sehol senki.
Vadabbra számítottam, de ez se semmi. Az nem egy hosszú híd. (Ugye errol
esett le egy faszkalap, amikor hencegni akart csajoknak, hogy o bizony nem
esik le a korlátról?)
> Csinálj úgy, mint Béka.
> Szétszed, fényképez, felrak valahova. :-)))
:-))) Elsore nem fogom szétszedni, csak keresek elmeno kábeleket, és
megkínálom egy kis delejjel, hátha moccannak a kerekek. Jelen helyzetben
csak kipörögni tudnak. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list