Volt KisPolszki lett Elektromos
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jun 7 14:52:21 CEST 2006
Fuzesi Arnold wrote:
> Vmi kapcstápos megoldással? Ahol a motor induktivitás a kapcstap
> induktivitása?
>
> Vagy hogyan?
Nem jófelé gondolkodsz.
Az aszinkron motor ugye akkor motor, ha belenyomsz egy forgó mezot, ami
magával viszi a forgórészt. Forogjon ez a mezo 3000-rel (2 pólusú moci),
akkor a forgórész lemarad vmennyit, mondjuk 2800-zal forog, ekkor keletkezik
hajtónyomaték a tengelyen, és teljesítményt vesz föl a hálózatból.
Ellenben, ha külso eroforrással forgatod, mondjuk 3200-ra, vagyis megfordul
a nyomaték iránya, ekkor is 3000-rel pörög a mezo, csak megfordul az
energiairány is. Tengelyen be, hálózat felé ki. Ilyen egyszeru.
Tehát a fékezéshez nem kell más, mint az aszinkron motor frekijét
csökkenteni, miközben ugye a tömeg viszi tovább. Persze a frekivel valahogy
arányos közeli módon a feszt is csökkenteni kell. Egy 3f igtb vagy fethíd
teljesen alkalmas a feladatra. Vezérlés kérdése, hogy akár 4 negyedes hajtás
legyen belole, tehát mindkét irányban tudjon hajtani is, fékezni is.
Simán el tudom képzelni, hogy készen is lehet kapni alkalmas hajtásokat
komplett, amikre csak rá kell aggatni a motort. más kérdés, hogy ha nem 1,
hanem több motor van, és kell a diffimu hatás, akár 4 kerékre is, meg
kellhet a differeincálzár hatás is, az jelentosen megbonyolíthatja a
helyzetet, de az egész elintézheto elektronikai úton a 3f aszinkron motornál
is, meg a dc motornál is.
Tényleg szép kis projekt lenne! Mintha korábban valaki feltett volna egy
linket, ahol egy 6 kereku autó volt. Az még szebb, ha elsokerék meghajtás is
van.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list