Volt KisPolszki lett Elektromos

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jun 7 14:52:21 CEST 2006


Fuzesi Arnold wrote:
> Vmi kapcstápos megoldással? Ahol a motor induktivitás a kapcstap
> induktivitása?
>
> Vagy hogyan?

Nem jófelé gondolkodsz.
Az aszinkron motor ugye akkor motor, ha belenyomsz egy forgó mezot, ami 
magával viszi a forgórészt. Forogjon ez a mezo 3000-rel (2 pólusú moci), 
akkor a forgórész lemarad vmennyit, mondjuk 2800-zal forog, ekkor keletkezik 
hajtónyomaték a tengelyen, és teljesítményt vesz föl a hálózatból.

Ellenben, ha külso eroforrással forgatod, mondjuk 3200-ra, vagyis megfordul 
a nyomaték iránya, ekkor is 3000-rel pörög a mezo, csak megfordul az 
energiairány is. Tengelyen be, hálózat felé ki. Ilyen egyszeru.

Tehát a fékezéshez nem kell más, mint az aszinkron motor frekijét 
csökkenteni, miközben ugye a tömeg viszi tovább. Persze a frekivel valahogy 
arányos közeli módon a feszt is csökkenteni kell. Egy 3f igtb vagy fethíd 
teljesen alkalmas a feladatra. Vezérlés kérdése, hogy akár 4 negyedes hajtás 
legyen belole, tehát mindkét irányban tudjon hajtani is, fékezni is.

Simán el tudom képzelni, hogy készen is lehet kapni alkalmas hajtásokat 
komplett, amikre csak rá kell aggatni a motort. más kérdés, hogy ha nem 1, 
hanem több motor van, és kell a diffimu hatás, akár 4 kerékre is, meg 
kellhet a differeincálzár hatás is, az jelentosen megbonyolíthatja a 
helyzetet, de az egész elintézheto elektronikai úton a 3f aszinkron motornál 
is, meg a dc motornál is.

Tényleg szép kis projekt lenne! Mintha korábban valaki feltett volna egy 
linket, ahol egy 6 kereku autó volt. Az még szebb, ha elsokerék meghajtás is 
van.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list