gyujtas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Jul 28 19:25:54 CEST 2006


Fuzesi Viktor wrote:

> nah, mukodik:)

Nacceru. :)

Szerintem a változás a gyújtójel idejében van, szerintem nem a hosszú 
földhurok az ok. De mindegy már, ha így jó, akkor lehet örülni.

> 600ohm-100ohm meg a dioda maradt
> , igy 15mA es 0.6V megy a gate-re.
> kb ennyi is a minimum, ez alatt nem gyujt..de igazabol nem
> egyertelmu az adatlapon, h mennyit kaphat max..

Ezért érdemes volna picit (akár a duplájára) is növelni azáltal, hogy 
rövidíted a 600 ohmot.

Szerintem a föld felé meno 100 ohm nem kell. Ha belemérsz a gate-be, látod, 
hogy ott eleve egy elég kis értéku ellenállás van. A tirisztor egy szkóp 
component testerével megnézve itt valóban egy ellenállásként viselkedik, 
legföljebb kicsit nemlineáris, de messze van egy diódától pl. Az esetek 
zömében pártíz ohm. Szóval a 100 ohm nem oszt, nem szoroz, csak csökkenti a 
tirisztor gate-jére jutó gyújtóáramot.

A kondi nem rossz, ha ott van, amennyiben van esély kemény, rövid pulzusok 
bejutására.

> a 10ohm valszeg folosleges a dioda elott..meg a 10nano kivetele sem
> hozott semmi valtozast.. vagy azert bennemaradhat?

A 10 ohm tényleg fölösleges. :-) Nincs kizárva, hogy a dióda is. Dióda 
alapvetoen akkor kell, ha van mód  a jelforrásból negatív tüskéknek is 
rámenni a gate-re, pl amikor gyújtótrafót használunk. Ha direkt a tranyó 
rángat, akkor nem kell. (Gyakran használok ilyesmi tirgyújtást, semmi nincs, 
csak a tranyó, ellenállás és kész. Ha nagyon messzirol, méteres kanócon át 
kell a tirisztort begyújtani, akkor követek el olyasmit, hogy egy kondi van 
feltöltve a tápfeszre, amit ellenállások húznak a földre és a tápra, és a 
gyújtó tranyó ezt sütögeti rá a tirisztorra. Ez csak azért, hogy 
használhassak csavart érpárt, amibol az egyik ugye a katódra megy, és annak 
ne legyen tápzavartól vagy a többi tirisztor begyújtásától árama. Ha minden 
közel van, akkor semmi nem kell, csak tranyó és ellenállás.)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list