tirisztor gyujtasa
Bali Zoltan
eltexto at freemail.hu
Thu Jul 27 20:19:38 CEST 2006
Hali !
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
Valami hasonlót csináltam a 80-as években a Simson-omhoz, pic nélkül :).
Ez a motor még gyújtótekercses volt, nem trafós, tehát a gyújtókábel a blokkból jött ki.
Kinyiffant a gyújtótekercs és természetesen akkoriban kaptak rá a hazai gyártók
az utángyártásra és csak ilyet lehetett kapni. Mondanom se kell, nem volt köszönet
bennük, se az utángyártott szimeringbe (nem birta a hőt,olajat).
Ezért csináltam egy a fentihez hasonlót, egy régi ezermester cikk alapján.
Volt egy kismenetszámú tekercs a tirisztor gyújtásához (kb 5-10V) és
volt egy nagyobb menetszámu a 300V-hoz ( kb 1500-2000 menet)
az ujratekert gyújtótekercsen. Ha jól emlékszem a megszakitó csak söntölte
a trirsztor gyújtását, ami talán valami KU202 400V-os ruszki volt.
Elsőre müködött, stabilan járt a motor, sose volt vele gond.
Ma már biztos nem tekerném meg az 1500-2000 menetet afrikánerrel
Ööö, akarom mondani amerikánerrel (de lehet hogy igy sem mond valakinek
semmit :) )
Nem tudom nálad mi lehet a gond, de egy rajzot tényleg jó lenne látni.
Üdv Zoli
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Viktor" <fuzvik at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, July 27, 2006 17:20
Subject: tirisztor gyujtasa
> mitol mehet tonkre egy tirisztor??
> BT151-800R 12A 800V
>
> a gyujtoarmkor alul lathato (1K sincs a kep remelem nem baj:)
> dioda, foldre 200ohm, 100nF, foldre 100ohm, vele parhuzamosan 10nF
>
> egy ido utan elkezd 50hz-en gyujtani, meg zarva maradni..
> vegul elhalalozik.
> nem tud rajta 2Anel tobb folyni zarlatban. 300Vot zar rovidre,
> gyujtotrafon varisztor..
>
> egyszeruen nem ertem..
>
> Viktor
More information about the Elektro
mailing list