RE: hűtő kompresszor autó akksiról

Balogh, Antal (GE Indust, ConsInd) antal.balogh at ge.com
Mon Jul 24 15:50:11 CEST 2006


Üdv mindenkinek !
Nem tudom hogy hüteni kellene vagy a kompresszort kell működtetni .
De hűtésre létezik PB -gáz üzemű hűtő.
Vagy abszorciós hűtő .( egy fűtő patron "melegéből lesz" valahogy  a hideg , pl az egészen kicsi bárszekrénybe épithető hűtők ilyenek )
Ezt a fűtűpatront kicserélni 12v -os ra .
A régi LEHEL  60 literes hűtő is ilyen volt 
De valószínű hogy kapható "jármű fedélzeti" tipus is. 
Kamionok ....




-----Original Message-----
From: Délczeg Ferenc [mailto:fdelczeg at gmail.com]
Sent: Friday, July 21, 2006 3:03 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: hűtő kompresszor autó akksiról


2006/7/21, Moczik Gabor <pm at progzmaster.hu>:
>
> Délczeg Ferenc wrote:
> > Ez így van, de induláskor kellhet neki 10 A is, az meg 2300 W, ha erre
> nem
> > képes az inverter, nem indul.
>
> Ha nem akarsz nagy tomegu (kis belsoellenallasu) 50Hz-es trafot berakni,
> mit
> szolsz az alabbihoz:
> 12VDC-bol kapcsolouzemben egy pici ferrit trafoval csinalsz 370VDC-t.
> Erre teszel egy FET H-hidat, a motor a H hid koze megy.
> A hidat 50Hz negszogjellel vagy kvazi szinusszal kapcsolgatod.
> A trafot a primer meghajto es szekunder hid feteket igy is 2-3kW-ra kell
> meretezni, cserebe visznont kisebb meretu cuccot kapsz.


Nem akarok építeni csak legvégsőbb esetben Az elméleti alapokkal nagyjából
tisztában vagyok, gyakorlati tapasztalatom ezen a téren kevés.
Akinek kell nem olyan ember aki megérdemelné, hogy napokig kísérletezzek
vele, az elején ezt nem írtam le. :-)
A http://www.vilcomp.hu/ árul invertereket, van 400 W-os is, azt írják
csúcsban 800 W-ot tud. Vajon egy ilyen elég lenne?
Valamelyikőtök hasonlóval próbált-e már hűtőt autóban használni?


--
> ((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
> ((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



-- 
Üdvözlettel,
Délczeg Ferenc



More information about the Elektro mailing list