cdi fojto meretezes

Fuzesi Viktor fuzvik at gmail.com
Fri Jul 21 12:53:35 CEST 2006


Szia,

Koszi a tippeket, sajnos muszaj valamivel kivaltani a jelenlegit,
mert ugy ahogy van elcseszett kontrukcio, a butyok forgasiranya
mintha forditva lenne folveve,nameg a kalapacsok nem a butyok ket oldalan,
hanem alul-folul vannak, igy az also mindig elkoszolodik..illetve
hajlamos ra.

Es ha mar hall jelado van akkor a kisteljesitmenyu dinamo miatt
celszerunek tunt
kapacitiv gyujtast csinalni, ami nem alacsony fordulaton terheli a
rendszert,
ahol a dinamo amugy is gyenge.

Viktor


Csuvár Imre írta:
> Hali,
> regebben (vagy 25 eve) elkovettem tobbfele tranyos es tirisztoros gyujtast
> is.
>
>   
>> Amit en lattam, abban nem push-pull toltotte a kondit, hanem
>> blocking, egyetlen impulzussal. Ezzel megoldhato, hogy a kondi
>> teljesen kisuljon es lezarjon a tirisztor, tolteni meg lehet ez utan.
>>     
>
> Itt viszont az a helyzet, hogy a blocking-nak egy szosszenetre elo kell
> allitania a szikra energiajat zarouzemben (1/2*L*I^2),
> tehet kell egy, a gyujtotrafonal jobb trafot csinalnod.
> A legjobbat/legkisebbet talan legreses hipersil-bol lehet csinalni,
> ha jol emlekszem az enyemben egy SM55 volt,
> (prespanpapirbol keszult legressel).
>
> 1uF-os kondit toltott 400V-ra, pont ahogy Jozsi is irta.
> A peremfeltetel itt is a 12000-es fordulat volt, igaz 12V-rol.
> A kiindulasi alap valamilyen Radiotechnikas cucc volt,
> esetleg nezz meg egyet.
> Viszont.
> A legjobb igyekezetem ellenere sem sikerult 2 evnel
> tovabb mukodo gyujtast csinalnom.
> A sok hotagulas, ki-be kozlekedo para egyszeruen
> tonkretette a forrasztasokat.
> Ha ilyesmire adod a fejed,
> jol gondold at a mechanikus konstrukciot is.
> Udv:
> Csuva'r Imre
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>   



More information about the Elektro mailing list