Re: Elektromos autó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Jul 21 10:44:12 CEST 2006


Bamer Balazs wrote:

> Azt nem írták, hogy milyen messze megy. Ha repülni lehet 44 kilós

Hát igen. De úgy látszik, a Li-ionnal lehet hatékonyan nyomulni. Nem először 
olvasom. Közelebbről nem ismerem a lehetőségeket, de hogy ez a kulcs, az 
szinte biztos.

> sebességhatárt, ez nem is biztos, hogy annyira érdekes. Ha persze
> elvileg sem lehet ilyen villanymotort csinálni, mint amit ott
> leírtak, mert mondjuk nincs olyan vas, akkor nincs igazam.

Az nem igazán akadály. Egy szokványos kéziszerszám motorja simán meglehet 
1kW/kg. Tehát, ha van lehetőség 2 mázsa motort berakni, és nem javítom 
semivel ezt a szinvonalat (valószínűtlen), akkor máris van 200kW-om. Ezzel 
meg egy 2 tonnás autó is, ha nem nagyon nagy méretű, máris sokmindent 
tudhat.

A linken olvasható gyorsulás mutatja, hogy a villanymotor túlterhelhető. 
Legalábbis úgy tűnik, hogy 3s alatt 100-ra csak úgy lehet gyorsulni, ha a 
gyorsulás kb g-nyi, és végig. A végén viszont már kb 600kW-ra van szükség 
ekkora gyorsuláshoz a 2200 kilós gépre. Odáig meg a surlódástól függ, mire 
mehet.

Tényleg, az még nem merült fel, hogy fogaskerekű járművek gyorsuláversenye? 
:-) Ott aztán minden a geometrián és a teljesítményen, kivihető max 
nyomatékon múlik! :-) Tehát sínpálya, fogasléc, fogaskerék.... :-) Kellően 
alacsony súlypont esetén, amikor a hátsó kerék alja és a súlypont közti szög 
elég kicsi, akár a 10g-nek sincs akadálya. :-)

hjozsi

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list