Re: Elektromos autó
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Jul 21 10:44:12 CEST 2006
Bamer Balazs wrote:
> Azt nem írták, hogy milyen messze megy. Ha repülni lehet 44 kilós
Hát igen. De úgy látszik, a Li-ionnal lehet hatékonyan nyomulni. Nem először
olvasom. Közelebbről nem ismerem a lehetőségeket, de hogy ez a kulcs, az
szinte biztos.
> sebességhatárt, ez nem is biztos, hogy annyira érdekes. Ha persze
> elvileg sem lehet ilyen villanymotort csinálni, mint amit ott
> leírtak, mert mondjuk nincs olyan vas, akkor nincs igazam.
Az nem igazán akadály. Egy szokványos kéziszerszám motorja simán meglehet
1kW/kg. Tehát, ha van lehetőség 2 mázsa motort berakni, és nem javítom
semivel ezt a szinvonalat (valószínűtlen), akkor máris van 200kW-om. Ezzel
meg egy 2 tonnás autó is, ha nem nagyon nagy méretű, máris sokmindent
tudhat.
A linken olvasható gyorsulás mutatja, hogy a villanymotor túlterhelhető.
Legalábbis úgy tűnik, hogy 3s alatt 100-ra csak úgy lehet gyorsulni, ha a
gyorsulás kb g-nyi, és végig. A végén viszont már kb 600kW-ra van szükség
ekkora gyorsuláshoz a 2200 kilós gépre. Odáig meg a surlódástól függ, mire
mehet.
Tényleg, az még nem merült fel, hogy fogaskerekű járművek gyorsuláversenye?
:-) Ott aztán minden a geometrián és a teljesítményen, kivihető max
nyomatékon múlik! :-) Tehát sínpálya, fogasléc, fogaskerék.... :-) Kellően
alacsony súlypont esetén, amikor a hátsó kerék alja és a súlypont közti szög
elég kicsi, akár a 10g-nek sincs akadálya. :-)
hjozsi
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list