cdi fojto meretezes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jul 20 16:57:31 CEST 2006
Fuzesi Viktor wrote:
> de ugynezki nem megbizhato a dolog, igy marad a sima tirisztoros modi.
> Nahmost, egy pushpull konverter szolgaltatja a nagyfeszt amivel
> toltom a kondit.
A tirisztor mindenképpen le fogja rántani a kondit.
> Hogy szokas a meretezni a szekunder reszt, illetve hogyan oldahto meg,
> hogy ne nagyon legyen veszetseges a dolog (a tirsztor ne a konvertert
> huzza zarlatba)
Veszteséges lesz az egész, de nem vészes. Itt nincs sok energia.
Ha adott a gyújtótrafó (márpedig úgy szokott lenni :-) ), akkor attól függ,
mekkora lesz a szikraenergia, hogy mekkora kondit mekkora feszre töltesz
fel.
A tirisztor rásüti a kondit a primerre, és létrejön egy MHz nagyságrendu
rezgés. A tirisztornak ez olyan sok, hogy eszébe sincs az elso
áramnullaátmenet után lezárni. Már csak azért se, mert még a
gyorstirisztoroknak is több mikrosec a szabaddá válási ideje, ami alatt
zárófesznek kell rajtuk lenni, de ez is már akkor van, amikor egyáltalán
megkapta a zárófeszt, és kiürült belole a tárolt töltés.
Tehát itt úgy muködik a dolog, hogy a tirisztor rávágja a kondit a primerre,
és utána úgy tekintheted a szikra alatt, mint egy darab drótot.
Ha azt akarod, hogy a tirisztor utána szigeteljen, kell neki pár us, amíg a
kondi nincs töltve. Pl úgy, hogy a már eleve meglévo fettel lekapcsolod
róla. A töltés egy ellenálláson keresztül is történhet.
Persze lehet, hogy máshogy szokták megoldani, de a lényeg a tirisztor
oldalon ez szokott lenni.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list