cdi fojto meretezes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jul 20 16:57:31 CEST 2006


Fuzesi Viktor wrote:

> de ugynezki nem megbizhato a dolog, igy marad a sima tirisztoros modi.
> Nahmost, egy pushpull konverter szolgaltatja a nagyfeszt amivel
> toltom a kondit.

A tirisztor mindenképpen le fogja rántani a kondit.

> Hogy szokas a meretezni a szekunder reszt, illetve hogyan oldahto meg,
> hogy ne nagyon legyen veszetseges a dolog (a tirsztor ne a konvertert
> huzza zarlatba)

Veszteséges lesz az egész, de nem vészes. Itt nincs sok energia.
Ha adott a gyújtótrafó (márpedig úgy szokott lenni :-) ), akkor attól függ, 
mekkora lesz a szikraenergia, hogy mekkora kondit mekkora feszre töltesz 
fel.

A tirisztor rásüti a kondit a primerre, és létrejön egy MHz nagyságrendu 
rezgés. A tirisztornak ez olyan sok, hogy eszébe sincs az elso 
áramnullaátmenet után lezárni. Már csak azért se, mert még a 
gyorstirisztoroknak is több mikrosec a szabaddá válási ideje, ami alatt 
zárófesznek kell rajtuk lenni, de ez is már akkor van, amikor egyáltalán 
megkapta a zárófeszt, és kiürült belole a tárolt töltés.

Tehát itt úgy muködik a dolog, hogy a tirisztor rávágja a kondit a primerre, 
és utána úgy tekintheted a szikra alatt, mint egy darab drótot.

Ha azt akarod, hogy a tirisztor utána szigeteljen, kell neki pár us, amíg a 
kondi nincs töltve. Pl úgy, hogy a már eleve meglévo fettel lekapcsolod 
róla. A töltés egy ellenálláson keresztül is történhet.

Persze lehet, hogy máshogy szokták megoldani, de a lényeg a tirisztor 
oldalon ez szokott lenni.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list