szellos autoules - szellos auto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Jul 16 22:18:24 CEST 2006


Moczik Gabor wrote:

> Gondolkodtam az eredeti futesventillatoron, hogy beallithatoan mehetne
> mondjuk valami lassu fordulaton, vagy mondjuk 5 percenkent 1 percre,
> mindegy. Csak valahol kifele is szivni kene a levegot. Vagy nem kell?

Nem kell, ki tud menni a levegő, de lemerülhet az aksi.
Azt oldd meg, az Neked fog menni, hogy valami távvezérlővel pl 
mobiltelefonnal be lehessen az általad már előre sejtett időpontban 
kapcsolni a ventit akár maxra mondjuk fél órával az indulás előtt vagy 
valamennyivel, ami elég a kiszellőztetésre.

Én ezen kicsit komplexebb megoldásban agyaltam.

A legjobb lenne egy otthoni startnál, ahol a hálózat is be lehet vezetve az 
udvaron álló autóba, hogy ugyanígy előre indítok valamit, ami attól függően, 
hogy tél van-e vagy nyár ezeket tudja:

- elnindítja a ventillátort,
- elindítja a klímát, ami hálózatról is tud menni. (Ha a motorról jár, akkor 
se mechanikusan legyen hajtva a kompresszor, hanem a helyére egy megfelelő 
teljesítményű generátor kerüljön, és egy teljesen külön hely lenne a 
hűtőnek, ami tök zárt lehet így, mint egy rendes klíma)
- az aksit is tölti, nehogymá lezabálja a venti.
Ez eddig az állóhűtés. :)

Télen pedig szintén
- venntillátor indítással kezdődik, aztán
- bekapcsolja az állófűtést, ami alatt motorfűtést értek,
- bekapcsol egy keringető szivattyút, hogy a melegvíz eljusson a 
fűtéshőcserélőbe is, meg amúgy is a motor miatt is kell keringeni.
- szintén az akkut is szinten tartja, itt még jobb, ha beletölt, hogy bikán 
indítson.

Van egy olyan gyanúm, hogy ilyen autót nem gyártanak sehol, tehát csak 
meggányolni lehet utólag. Jól sejtem?

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list