szellos autoules - szellos auto
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Jul 16 22:18:24 CEST 2006
Moczik Gabor wrote:
> Gondolkodtam az eredeti futesventillatoron, hogy beallithatoan mehetne
> mondjuk valami lassu fordulaton, vagy mondjuk 5 percenkent 1 percre,
> mindegy. Csak valahol kifele is szivni kene a levegot. Vagy nem kell?
Nem kell, ki tud menni a levegő, de lemerülhet az aksi.
Azt oldd meg, az Neked fog menni, hogy valami távvezérlővel pl
mobiltelefonnal be lehessen az általad már előre sejtett időpontban
kapcsolni a ventit akár maxra mondjuk fél órával az indulás előtt vagy
valamennyivel, ami elég a kiszellőztetésre.
Én ezen kicsit komplexebb megoldásban agyaltam.
A legjobb lenne egy otthoni startnál, ahol a hálózat is be lehet vezetve az
udvaron álló autóba, hogy ugyanígy előre indítok valamit, ami attól függően,
hogy tél van-e vagy nyár ezeket tudja:
- elnindítja a ventillátort,
- elindítja a klímát, ami hálózatról is tud menni. (Ha a motorról jár, akkor
se mechanikusan legyen hajtva a kompresszor, hanem a helyére egy megfelelő
teljesítményű generátor kerüljön, és egy teljesen külön hely lenne a
hűtőnek, ami tök zárt lehet így, mint egy rendes klíma)
- az aksit is tölti, nehogymá lezabálja a venti.
Ez eddig az állóhűtés. :)
Télen pedig szintén
- venntillátor indítással kezdődik, aztán
- bekapcsolja az állófűtést, ami alatt motorfűtést értek,
- bekapcsol egy keringető szivattyút, hogy a melegvíz eljusson a
fűtéshőcserélőbe is, meg amúgy is a motor miatt is kell keringeni.
- szintén az akkut is szinten tartja, itt még jobb, ha beletölt, hogy bikán
indítson.
Van egy olyan gyanúm, hogy ilyen autót nem gyártanak sehol, tehát csak
meggányolni lehet utólag. Jól sejtem?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list