Re: Trafipaxjelző
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Sun Jul 16 13:01:42 CEST 2006
Igen, ezért kellene televágni az országot közlekedési rendőrökkel, akik
benne vannak a forgalomban, autóval jönnek mennek, és minden nap kiszednek
500 idiótát a forgalomból. Egy hét után olyan közlekedési morál lenne, mint
a mesében.
Sok olyan útszakasz van (kanyar, domb, stb.) ahol fontos, hogy ne nagyon
lépjék túl a megengedettet, mert nem látsz be akkora útszakaszt, ami alatt
érdemben tud az ember valamit csinálni.
Nemrég hallottam egy vitát a sebességkorlátozásokról. Állítólag ha 50-el üt
el valakit az autó, sokkal nagyobb (mondtak is egy számot) százalékban éli
túl az esetet, mint 60-nál. Ezért vezették be az 50-es szabályt. Ha egy
nekem fontos ember maradna ott, mert valaki 80-al elütötte, még akkor is ha
a gyalogos hibázott, nagyon tudnám utálni.
Azért ha egy jól belátható útszakaszon, ahol végig kerítés van, tehát senki
nem léphet ki eléd, ki állnak radarozni, az szemétség. Pont nem erre kéne az
erőforrásaikat felhasználni, hanem a ténylegesen veszélyes idióták
kiszedegetésére.
G.
----- Original Message -----
From: "Varga Zoltán" <radios at satrax.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, July 16, 2006 11:37 AM
Subject: Re: Trafipaxjelző
Bocsánat, de ez _relatív gyorshajtás_
Aki ki-kiugrál a sorból, és eszetlenül előzget, az tényleg balesetet
okozhat, de az, aki egy kevéssé forgalmas útszakaszon egyenletesen, a
megengedettnél gyorsabban halad, nem hiszm, hogy veszélyes lenne.
Nem a sebességet kellene büntetni, hanem az eszetlen vezetői
magatartást, csak az a baj, hogy ez szubjektív, a sebesség meg
objektíven mérhető.
Z.
Acs Gabor írta:
> Szerintem meg van, nagyon is! Egyik vasárnap este jöttem haza az M7-en.
> Már
> messziről látszik a dombokon, hogy tömött sorokban halad a forgalom,
> egyenletes sebességgel. Mégis fél percenként van egy barom, aki nekiáll
> letolni az előtte menőt, aki jobbról előz, fészkelődik össze-vissza. És
> nem
> kajálom be a szül a feleségem/élményautó kezdetű magyarázatokat, igenis a
> balesetek legnagyobb részéről ezek tehetnek.
>
> Nézzük meg Tollert. Néhány hónapja a bölcs Árpa Attilával a nolimit
> mozgalomban hirdette, hogy ő bizony nem szokta betartani a
> sebességkorlátozást. Tudjuk, mi lett a vége. Aki szemből jött és nyilván
> arra gondolt, hogy meg tudja csinálni az előzést, nem számolt azzal, hogy
> jön egy másik overdrive. A menőmanók azzal nem számolnak, hogy hiába
> tudnak
> gyorsan menni (megjegyzem nem is kell hozzá túl nagy képesség), tele van
> mazsolákkal és egyéb törvényfeletti szabálytalankodókkal az út.
>
> Most mesélte egy haverom, hogy Amerikában 110 km/h a limit. Ha a nagy
> amerikaiak kibírják, nekünk miért nem lehet?
>
>
> G.
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Sunday, July 16, 2006 10:46 AM
> Subject: Re: Trafipaxjelző
>
>
>
> Most nem tudom, mit tennék én a helyükben, tegnap valami 8-an vagy hányan
> haltak meg. Persze szerintem ennek köze nincs az előírt sebesség be nem
> tartásához, de ezt lehet megfogni. Valszleg a sok rettentően gyakorlatlan
> vezető, vagy a szar oktatás vagy ilyesmi lehet a háttérben, de azon nem
> lehet gyorsan és drasztikusan változtatni. Marad a seb.ellenőrzés, meg a
> sebességkorlátok fokozatos csökkentése. Lassan már futva hamarabb lehet
> valahova odaérni. :-) Sokszor biciklivel valóban hamarabb. (De az marhára
> nem nekem való).
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list