Zöldkártya [igazi]

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Thu Jul 6 13:30:53 CEST 2006


trebi at algoritmic.hu wrote:
> Mar amikor. Le lehet azt a kipufogocsovet testelni rendesen, egy darab jo 
> vastag drottal, meg ossze lehet kotni meg vastagabbakkal a kasztnit meg a 
> motorblokkot, es akkor lesz rendes tested. Egy es  harom vezetekes 
> szondaknal (jo esetben) a gyar is beepit egy testatkotest a kipufogora.
> Meg en is. :)  Es innentol kezdve vidaman szabalyozok feszultsegre, 1 
> vezetekes szondaval. A testpotencial 50-60 mV-on belul van a teljes autoban 
> mindenhol, es ekkora pontatlansag boven belefer.

Kizartnak tartom hogy az ECU a lambda jelet ilyen pontossaggal tudja merni. 
A blokk le van foldelve a vastag akku kabellel, ez valahol feluton 
csatlakozik egy test-eloszto blokkra. Innen megy kb. 2 meter 2.5mm2-es kabel 
az ECU-ig. Az ECU ad franko aramokat az injektor(ok)nak, alapjarati 
motoroknak, vagy szelepeknek, miegymas nagyfogyasztonak. Ettol az ECU foldje 
_joval_ az akku negativ pontja fole fog emelkedni, meg a szonda testje 
nagyjabol az akku sarkaval egyezik meg.

> nyugodtan - de hogy a legtobb nem ilyen, az tuti. Nem is lenne sok ertelme, 
> mert kell csinalni rendes testet, a szonda kimenoellenallasa meg nagyon 
> kicsi, jocskan 1 ohm alatt. Ez egy termoelem, valojaban, olyasmi mint ami a 
> gaztuzhelyek langorenel van.

Ha a szonda testet nem kotod ossze a kipufogocsovel, mint a hogy a 4 
vezetekes szondanal van, hanem a szonda jel-testet (szurke madzag) kulon 
viszed be az ECU-hoz, akkor teljesen pontos lesz.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))



More information about the Elektro mailing list