Zöldkártya [igazi]
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Thu Jul 6 13:30:53 CEST 2006
trebi at algoritmic.hu wrote:
> Mar amikor. Le lehet azt a kipufogocsovet testelni rendesen, egy darab jo
> vastag drottal, meg ossze lehet kotni meg vastagabbakkal a kasztnit meg a
> motorblokkot, es akkor lesz rendes tested. Egy es harom vezetekes
> szondaknal (jo esetben) a gyar is beepit egy testatkotest a kipufogora.
> Meg en is. :) Es innentol kezdve vidaman szabalyozok feszultsegre, 1
> vezetekes szondaval. A testpotencial 50-60 mV-on belul van a teljes autoban
> mindenhol, es ekkora pontatlansag boven belefer.
Kizartnak tartom hogy az ECU a lambda jelet ilyen pontossaggal tudja merni.
A blokk le van foldelve a vastag akku kabellel, ez valahol feluton
csatlakozik egy test-eloszto blokkra. Innen megy kb. 2 meter 2.5mm2-es kabel
az ECU-ig. Az ECU ad franko aramokat az injektor(ok)nak, alapjarati
motoroknak, vagy szelepeknek, miegymas nagyfogyasztonak. Ettol az ECU foldje
_joval_ az akku negativ pontja fole fog emelkedni, meg a szonda testje
nagyjabol az akku sarkaval egyezik meg.
> nyugodtan - de hogy a legtobb nem ilyen, az tuti. Nem is lenne sok ertelme,
> mert kell csinalni rendes testet, a szonda kimenoellenallasa meg nagyon
> kicsi, jocskan 1 ohm alatt. Ez egy termoelem, valojaban, olyasmi mint ami a
> gaztuzhelyek langorenel van.
Ha a szonda testet nem kotod ossze a kipufogocsovel, mint a hogy a 4
vezetekes szondanal van, hanem a szonda jel-testet (szurke madzag) kulon
viszed be az ECU-hoz, akkor teljesen pontos lesz.
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list