Zöldkártya [igazi]
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Wed Jul 5 20:41:57 CEST 2006
trebi at algoritmic.hu wrote:
> http://trebi.uw.hu/lambda-diagram.gif
>
> Feszultsegre szabalyoznak siman. Miert ne lehetne 3 vezetekesnel is? Ott 1
> vezetek a jel, 1 test, 1 meg a futes 12v-ja.
Annyi elteres van, hogy 1 jel vezetek, es 2 futes vezetek, ami kozul mindegy
melyik-melyik, a jel GND-t a kipufogocsovon keresztul kapja.
Feszultseg abszolut ertekere az eletben nem fogsz szabalyozni a kocsiban, 3
vezetekes szondaval. Eleve ott kezdodik a dolog, hogy mihez viszonyitod a
lambda kimeneti feszt? Az akku testpontjahoz? Az ECU testpontjahoz? A kaszni
egy kinevezett testpontjahoz?
Ha megmered ezeket egy multival, siman 3-500mV elteres lehet, es egy 700mV
koruli jelet kellene merni.
Nem beszelve arrol, hogy a lambda szonda testje, egy csomo rozsdas kipufogo
csavarokon keresztul jut el a blokkig, es onnan meg fene tudja hogy lesz
kapcsolatban az ECU testjevel...
Audio techinkaban, meg egyeb helyeken ilyen szintu jelet arnyekolt kabelen,
meg differencialisan vezetnek. Sokaig nem is fogtam fel, hogyan mukodhet
egyaltalan. Utana rajottem. Nem fesz erteket figyel, hanem azt, hogy mikor
ugrik hirtelen fel vagy le a fesz. Amikor bekovetkezik, ott lambda=1, es
mindegy mennyi a fesz abszolut erteke.
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list