Re: Zöldkártya [igazi]
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Wed Jul 5 16:22:53 CEST 2006
http://trebi.uw.hu/lambda-diagram.gif
Feszultsegre szabalyoznak siman. Miert ne lehetne 3 vezetekesnel is? Ott 1
vezetek a jel, 1 test, 1 meg a futes 12v-ja.
Amiert megse lehet egy sima feszultsegosztoval megoldani, az az, hogy ha az
ECU azt tapasztalja, hogy sose megy a lambda feszultsege 750-800 mV fole,
akkor hibasnak nyilvanitja a szondat, es figyelmen kivul hagyja a jelet,
eltarolja a hibataroloba hibanak, valamint kigyujtja a Check Engine lampat a
muszerfalon. Ujabbak egy ido utan le is tiltjak a motort, mer ne szennyezd a
kornyezetet.
A megoldas emiatt tenyleg csak ez a mintavetelezesesdi, azt hiszem.
De sok ertelme nincs, mert padlogaznal amugyis figyelmen kivul hagyja a
szonda jelet a vezerles, ilyenkor (tablazatbol) 0.85 koruli lambdat
igyekszik allitani. Sikerulni is szokott neki. Ha meg nem nyomsz padlogazt,
nyilvan nem akarsz maximalis motorerot. :)
Trebitsch
Moczik Gabor wrote:
> A napokban pont azon gondolkodtam, hogyan lehetne ravenni a
> komputert, hogy kisebb lambdat tartson, a tablazatod szerinti
> 0.86-ot. A szonda jelenek birizgalasa nem olyan egyszeru, mert ugy
> tudom hogy nem a fesz abszolut ertekere szabalyoznak (3 vezetekes
> szondanal eleve lehetetlen lenne), hanem arra a pontra, ahol a
> meredek szakasz van a karakterisztikaban.
>
> Igazabol szerintem csak ugy lehetne, hogy a szonda jelet
> mintavetelezni, es egy masik jelet generalni, ami nem lambda=1-nel
> tartalmaz meredek torest, hanem 0.86-nal.
More information about the Elektro
mailing list