Re: Piezzo meghajtás
Csuvár Imre
icsuvar at axelero.hu
Tue Jan 31 23:59:42 CET 2006
Hali,
a leirtakbol (tapasztalati uton) ez elektromosan egy sacc/kb. 50nF
nagysagrendu,
kondikent foghato fel.
A meghajtaskor ezt kell figyelembe venni. Az akusztikus rezonanciaja
2...4kHz
kozott varhato (ha mar egyszer szirena volt). Amugy is ide erdemes szirenat
tervezni,
ez fulunk legerzekenyebb tartomanya.
A meghajto feszultseg altalaban max. +/- 30...35V lehet.
4,5V-bol ekkorat trafoval lehet eloallitani, ez egy komolyabb vegfokrol
szeles savban is kepes meghajtani a hangyszorot.
Esetleg lehet kiserletezni keskenyebb savban egyszeru soros induktivitassal,
amely a hangzoro kapacitasaval rezgokort kepez. A lesugarozhato savszelesseg
ez esetben a josagi tenyezotol is fugg, soros ellenallassal beallithato (a
feltranszformalas rovasara).
(Hallhato tartomanyban meg nem probaltam, csak ultrahang kornyeken.)
Egyszerubb esetben csak egy tekercset (vagy trafot) kell 1 szem tranyoval
kapcsolgatni.
A hagszoro parhuzamos a tekrenccel (vagy a szekunderrel), itt is van nemi
rezonancia jelenseg.
(Pont a minap akadt a kezembe egy belteri szirena, melyben egyik tranyos
mutivibrator
birizgalja a masikat, jumper-okkal beallithato hangokon. A vegfok szinten 1
tranyo
meg egy kis trafo, szol, mint a golyo. Formatervezett muanyag dobozban,
'70-es eveket
idezo kapcsolastechnikaval 2006-ban.)
Remelem segitettem valamit:
Csuva'r Imre
----- Original Message -----
From: "Fodor Szabolcs" <fszabi at enternet.hu>
> Egy elemes táplálású riasztó volna, ami 4.5V-ról megy.
> Pic10F200 alapú. 1 nyitásérzékelés + rádióadó + piezzo.
> A piezzo adott. Egy kis kínai " o'cco' " riasztó volt, de kibeleztem és
> gondoltam a piezzzot meghagyom, de sajnos elfelejtettem kimérni a
meghajtás
> paramétereit. (Freki, kitöltés stb) :(
> Lehet, hogy veszek mégegyet 500-ért. :)
>
> Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list