OT: valto olaj

Szabados István szabados.i at easymail.hu
Thu Jan 26 21:07:04 CET 2006


charles hoss írta:
> Szabados István írta:
> 
>> charles hoss írta:
>>
>>> ugy lehet tonkretenni a szinkrongyurut allitolag ha rajta tartod 
>>> sokaig a kezed a valtokaron - erre erdemes odafigyelni .
>>
>>
>> Ez egy marhaság !
>> A szinkrongyűrű csak a váltás idejére van igénybevéve, utána már 
>> lényegtelen, hogy mit csinálsz a váltókarral.
>>
>> A tolóvilla esetleg kophat ha erősen nyomod akkor is amikor már bennt 
>> van a fokozatban.
> 
> tulajdonkeppen tok mindegy mi csinalja - ezt a konkret magyarazatot egy 
> volvo/saab szervizestol hallottam - 

Én nem esek hasra egy szervizestől sem, mert sokszor a nemtudásukat
palástólják mindenféle marhasággal. A legtöbbjük nem is látott váltót belülről.
Ma már ugyanis a márkaszervizekben nem a javítás a divat, hanem a főegység csere.
Egyébként lehet, hogy a kuncsaftnak így a jobb (ugyan drágább),
mert így legalább az új egység jódarabig bírja.



a saab-ok valtoja szerintem nem egy
> sikerult konstrukcio - ott az egyik felhasznalo hozta vissza azzal az 
> autojat hogy melegen recseg a valto - es a dolog gyogyire a valtorol 
> levett kez volt - amikor a valton rajta a kezed akkor az egesz kulissza 
> mozog , mert a valtokar tomege megno es igy nem koveti le a hajtaslanc 
> apro mozdulatait - tehat effektive egy picit -ide-oda mozgatod a valtot 
> a fokozatban folyamatosan - mivel a legpuhabb anyag a rendszerben a 
> szinkrongyuru - es az akkor kap inkabb olajzast amikor kivul van a 
> fokozatot , a bevett fokozatot nem illik cseszegetni , mert idovel 
> csokken a benne levo kenoanyag mennyisege - hala a nulla utanpotlasnak 
> es teljes osszefekvest meggatolo viszko hornyoknak , es az azokkozt levo 
> keresztbarazdaknak .

Mint írtam, a szinkrongyűrűnek nincs semmiféle igénybevétele
ha már bent van a fokozatban a váltó. Így kenésre sincs szüksége.
Nem ettől lesz rossz a váltó.



> nivaknal a valto sivitast is lehetett rajta tartott kezzel ellensulyozni 
> , de a vegeremenykent szinten a szinkorngyuruk gyors pusztulasat jelolte 
> meg a szerviz .
> 
>> de attol hogy recseg (ha megvan az olajszint) orok eletu lehet a valtod .
>>
>> Ezzel viszont nem értek egyet. Ha recseg, akkor fémdarabok kerülhetnek 
>> az olajba, ami szerencsétlen esetben bekerülhet akár valamelyik 
>> csapágyba, vagy a fogak közé,
>> és máris vége az örök életnek.
> 
> maris ? ugy erted eltorik ? 

Nem úgy értem, nem azt irtam. Az "örök" életnek van vége (lásd másik levelemet)

ami a szinkrongyuru anyagat illeti , sokkal
> puhabb mint barmi a valtofogaskerekek kornyeken - de egyebkent nincs az 
> a nyesedek ami egy fogaskereket el tudna torni - max ledaralja egy 
> kicsit jobban - nem okozhat problemat - de mivel a valtoban nincs orult 
> nagy keringes - leul az aljara es a magneses forgacsgyujto ami pont 
> emiatt van ott , elkapja . a csapagyban pedig joforman barmi lehet - el 
> nem tudja torni ez azt hiszem nyilvanvalo - ami akkora hogy rakap a 
> golyo v gorgo az belelapul , max kitolja egy picit kozeppontbol par 
> forduat erejeig , ami ennel nagyobb az pedig egyutt forog vele - amig 
> vissza nem kopik az elso kategoriaba .
> 

1. nem mondtam egy szóval sem, hogy eltöri a fogaskereket
2. nem a  szinkrongyűrűből válnak le darabok ha recsegve váltasz
3. ha abból válna le azt nem fogná meg a mágnes, mert nem vasból van.
4. többnyire a csapágy sem azonnal szarik be ha fémforgács kerül bele,
	de mivel a recsegéskor leváló fémrészek edzettek, ha az bekerül a csapágyba
	vagy a fogak közé, az nem fog belapulni, hanem kitöredezik tőle a futófelület.
	Ezek után a csapágy élettartama a jóisten kezében van.
	A fogaskerék jobb helyzetben van, de ha ez rendszeres akkor elöbb morogni kezd
	a fokozat aztán szép lassan elfogy a fog edzett felülete, utána pedig a fog már nem fog.






More information about the Elektro mailing list