OT: valto olaj
Szabados István
szabados.i at easymail.hu
Thu Jan 26 21:07:04 CET 2006
charles hoss írta:
> Szabados István írta:
>
>> charles hoss írta:
>>
>>> ugy lehet tonkretenni a szinkrongyurut allitolag ha rajta tartod
>>> sokaig a kezed a valtokaron - erre erdemes odafigyelni .
>>
>>
>> Ez egy marhaság !
>> A szinkrongyűrű csak a váltás idejére van igénybevéve, utána már
>> lényegtelen, hogy mit csinálsz a váltókarral.
>>
>> A tolóvilla esetleg kophat ha erősen nyomod akkor is amikor már bennt
>> van a fokozatban.
>
> tulajdonkeppen tok mindegy mi csinalja - ezt a konkret magyarazatot egy
> volvo/saab szervizestol hallottam -
Én nem esek hasra egy szervizestől sem, mert sokszor a nemtudásukat
palástólják mindenféle marhasággal. A legtöbbjük nem is látott váltót belülről.
Ma már ugyanis a márkaszervizekben nem a javítás a divat, hanem a főegység csere.
Egyébként lehet, hogy a kuncsaftnak így a jobb (ugyan drágább),
mert így legalább az új egység jódarabig bírja.
a saab-ok valtoja szerintem nem egy
> sikerult konstrukcio - ott az egyik felhasznalo hozta vissza azzal az
> autojat hogy melegen recseg a valto - es a dolog gyogyire a valtorol
> levett kez volt - amikor a valton rajta a kezed akkor az egesz kulissza
> mozog , mert a valtokar tomege megno es igy nem koveti le a hajtaslanc
> apro mozdulatait - tehat effektive egy picit -ide-oda mozgatod a valtot
> a fokozatban folyamatosan - mivel a legpuhabb anyag a rendszerben a
> szinkrongyuru - es az akkor kap inkabb olajzast amikor kivul van a
> fokozatot , a bevett fokozatot nem illik cseszegetni , mert idovel
> csokken a benne levo kenoanyag mennyisege - hala a nulla utanpotlasnak
> es teljes osszefekvest meggatolo viszko hornyoknak , es az azokkozt levo
> keresztbarazdaknak .
Mint írtam, a szinkrongyűrűnek nincs semmiféle igénybevétele
ha már bent van a fokozatban a váltó. Így kenésre sincs szüksége.
Nem ettől lesz rossz a váltó.
> nivaknal a valto sivitast is lehetett rajta tartott kezzel ellensulyozni
> , de a vegeremenykent szinten a szinkorngyuruk gyors pusztulasat jelolte
> meg a szerviz .
>
>> de attol hogy recseg (ha megvan az olajszint) orok eletu lehet a valtod .
>>
>> Ezzel viszont nem értek egyet. Ha recseg, akkor fémdarabok kerülhetnek
>> az olajba, ami szerencsétlen esetben bekerülhet akár valamelyik
>> csapágyba, vagy a fogak közé,
>> és máris vége az örök életnek.
>
> maris ? ugy erted eltorik ?
Nem úgy értem, nem azt irtam. Az "örök" életnek van vége (lásd másik levelemet)
ami a szinkrongyuru anyagat illeti , sokkal
> puhabb mint barmi a valtofogaskerekek kornyeken - de egyebkent nincs az
> a nyesedek ami egy fogaskereket el tudna torni - max ledaralja egy
> kicsit jobban - nem okozhat problemat - de mivel a valtoban nincs orult
> nagy keringes - leul az aljara es a magneses forgacsgyujto ami pont
> emiatt van ott , elkapja . a csapagyban pedig joforman barmi lehet - el
> nem tudja torni ez azt hiszem nyilvanvalo - ami akkora hogy rakap a
> golyo v gorgo az belelapul , max kitolja egy picit kozeppontbol par
> forduat erejeig , ami ennel nagyobb az pedig egyutt forog vele - amig
> vissza nem kopik az elso kategoriaba .
>
1. nem mondtam egy szóval sem, hogy eltöri a fogaskereket
2. nem a szinkrongyűrűből válnak le darabok ha recsegve váltasz
3. ha abból válna le azt nem fogná meg a mágnes, mert nem vasból van.
4. többnyire a csapágy sem azonnal szarik be ha fémforgács kerül bele,
de mivel a recsegéskor leváló fémrészek edzettek, ha az bekerül a csapágyba
vagy a fogak közé, az nem fog belapulni, hanem kitöredezik tőle a futófelület.
Ezek után a csapágy élettartama a jóisten kezében van.
A fogaskerék jobb helyzetben van, de ha ez rendszeres akkor elöbb morogni kezd
a fokozat aztán szép lassan elfogy a fog edzett felülete, utána pedig a fog már nem fog.
More information about the Elektro
mailing list