OT: valto olaj

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Thu Jan 26 18:25:55 CET 2006


Fuzesi Arnold wrote:

> Legjobb ha gyorsan valtasz (persze ésszeru határok között), es közben
> a labad a gazon marad valamennyire...
> Lehet ezt erezni mikor nulla kb a nyomatek a valton.

Nem a nulla nyomaték az érdekes igazán, hanem lehet érezni, mikor van 
szinkronban helybol a két oldal. Ladával gyakoroltam, amikor elszállt a 
kuplung. Elindulás indítózással :), aztán alkalmas pillanatban váltani. 
Persze a nyomaték is nulla ilyenkor, akkor könnyu kivenni sebességbol, de a 
berakáshoz ekkor már el kell találni a motor visszaeso fordulatszámát is. 
(Lefelé váltáskor meg a felpörgetés nagyságát).

> Gyakorlaskepp:
> Hegynek felfele haladas, visszavaltas 4-bol 3-ba, 2-be ugy hogy ne
> erezd a rantast a kocsin, hanem szepen siman haladjon. (Gazzal valo
> jatek a kulcs)

Jó játék. A felfelé váltás se megy mindenkinek rántásmentesen. 
Tengeribetegek lehányják az ilyen taxis autóját belülrol. :-) Mivel én 
nagynéha még a saját vezetésemtol is képes vagyok tengeribetegnek lenni :), 
amikor töküres a gyomrom, hát alaposan meg kellett tanulnom a finom váltást. 
:-)

Azért annak az autónak csak van valami baja. Kuplung kiemelés, 
szinkrongyuru... ahogy mások írták.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list