Re: FET híd

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Tue Jan 10 22:08:58 CET 2006


Fuzesi Arnold wrote:

>> Hát ha fékezni is akarsz, akkor egyáltalán nincs rendben.
>
> Attól függ, mit akarunk. Ha nekem jó eldisszipálni, akkor gondolom jó
> amit írtam?!
> (Ez most nem az 50A-es servohajtas...kis modellautovacak)
> Felső oldali rendes PWM kozel feleslegesen lenne, és  "drága" is....

Jó, akkor felejtős a fékezés. Illetve csak az a fékezés jön össze, hogy pl a 
felső fetek összezárják a mocit. Persze ugyanezt az alsókkal is lehet. Ha 
megy a disszipálásos módi is, akkor úgy nézne ki, hogy az egyik alsó fixen, 
a másik meg pwm. Ja, nem jó, ez se simán disszipációs módi, itt is létrejön 
a visszatáplálás.

>> Kiinduló evidenciák:
>> 1. fet híddal mindkét irányban lehet hajtani is, fékezni is.
>> 2. hajtani és fékezni csak úgy lehet, ha az egyolali alsó és felső
>> feteket is vezérled a pwm-mel. Ha csak az egyik irány kell, akkor
>> lehet olyat, hogy az egyik oldali felsőt bekapcsolod fixen, a másik
>> oldaliakat meg ellenütemben pwm vezérled.
>
> Most zavarodom asszem ossze. :)
> Hogymiiii ? :)))
>
> Ezt megegyszer lecci mert nem teljesen ertettem, mit mondasz.

Szarul vagyok ahhoz, hogy regényt írjak. Mondom! Rajzolj, rá fogsz jönni!

De most - ahogy látom - nem érdekes, mert úgyis drága, ha alul-felül is van 
pwm.

Az a lényeg, hogy ha csak alul van, akkor sima nulladiódás dc-dc átalakító 
van oldalanként. Ekkor, ha a pwm kisebb feszt csinál a tápból, mint a 
motorfesz, a kütyü szabadonfutó üzemben van. Ha viszont aktív a nulladióda 
(vagyis meg a felső fet vezérlése is éppen akkor, amikor amúgy a dióda menne 
csak, akkor már aktív az energiairány is. Ha kisebb a kitöltés*ube, mint az 
indukált fesz, akkor elindul a fékáram, létrejön az energia visszatáplálása 
a betápba a motorból.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list