Re: kis elektromos jármű vezérlés

Milleschich János johnny at innomedesztergom.hu
Thu Jan 5 06:52:16 CET 2006


Szia Károly!

----- Original Message ----- 
From: "May Károly" <k.m-controller at chello.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, January 04, 2006 9:03 PM
Subject: Re: kis elektromos jármű vezérlés


> Nem biztos, hogy érdemes bibelödni vele.
> Cirka 4-5eFt a vezérlése. pl.: KeeWay Szentendre Közuzó-u.
> MKároly


Lehet, hogy igazad van, csak az a baj, hogy az örök " gépész - villamos " 
vita miatt mindenképpen be kellett bizonyítani, hogy a villanyos ember az 
okosabb :-)))))

De aztán szerencsém is volt, mert az index zümmere külön kis dobozkában van, 
és így meg tudtam mérni a tápfeszt.
Ha a lámpa villogott, akkor a tápfesz leesett 2-3 V-ra.

"Na mondok, itt valahol egy nagy átmeneti ellentállás vagyon !!"
( gépész kolléga szemei pótolták a hiányzó index fényt :-))

Aztán a kábelezést egy picit széthajtva, láttam, hogy az akkutöltőről kapja 
direktben az elektronika a tápot, az akkuról pedig egy biztin keresztül.
( mivel nagyon gyengén világítottak a műszerfal LED-jei, már láttam a 
megoldást, és el is kezdtem a ködösítést gépész cimborám felé )

"A bizti okozhatja CSAK a bajt. Figyelj Pubi !  Ha rámérek legalább 100 Ohm 
lesz "

" Áááá !! Hülyeség, azzal kezdtem, hogy megnéztem, és tutira nem szakadt."

Hát aztán megmutattam Neki, és tényleg. A bizti (30A) szála volt oxidos a 
kupaknál.

"Na most már elég leszel Te is a javításhoz Pubi, mert ide már a gépész is 
elég ! Hozz gyorsan egy "saubert", mert az a a Te szerszámod, oszt pucúúúúd 
meg a vééégit, és pöttyints rá egy kis cint. Meglásd megoldottad a 
motorszervízt !! " :-)))

A cimborám berágott egy picit, aztán egy jót nevettünk rajta, és újfent nem 
a gépészek győztek.
Hazafelé megittunk egy Zlaty Bazant-ot a nagy örömködésre.

Üdv   János.




More information about the Elektro mailing list