Boeing 747 robbanas
Laurinyecz Zoltán
lauri at mail.globonet.hu
Wed Jan 4 18:17:18 CET 2006
>
> A pilota fulke beszelgetesenek felvetelet mutattak (digitalizalva), es
> mutattak rajta kozvetlenul a robbanas elott 2db nehany mikrosec
hosszusagu
> szakaszt, ahol megszunt a jel (nem volt alapzaj se, 0 korul voltak a
> mintak). Erre azt mondtak, ekkor huzhatott ivet, pillanatnyi
aramszunetet
> okozva.
>
> Ebben csak az a furcsa, hogy egy audiotechnikai eszkoz tapja tobbnyire
tele
> van szurovel, puffer kondival. Hogy lehet az, hogy mikrosec nagysagu
betap
> problema eseten elvagolag, semmi lecsenges, mikrosec nagysagu csend
kerul a
> felvetelre???
Én nem vennék mindent készpénznek amit egy ilyen ismeretterjesztő csatorna
filmjeiben látok. Sietve teszem hozzá én is szeretem a csatorna filmjeit
főleg a technikai témájúakat, de mindig csodálkoztam azon hogy egy-egy
repülőbaleset kialakulásátnak okait hogyan tudják kibogozni pl tengerből
kihalászott cafatokra robbant alkatrészekből. Nem olyan egyértelmű dologra
gondolok amikor pl nem megfelelő csavarokkal csavarták be a pilótafülke
ablakát és a pilótát kikapta az ülésből a vákum vagy mikor a reptéri
karbantartó takarítás után elfelejtette levenni ragasztószalagot a
magasságmérő nyílásáról és emiatt zuhant le gép. De sok esetben scifi-be
illő bravúros vizsgálatokkal derítik ki hogy a azért zuhant le Peruban a gép
mert a Nyasszaföldi felszálláskor belefingott egy lepke a Pitat csőbe.
(bocs a vulgáris fogalmazásért)
Egy-egy repülőgép-katasztrófa után dollármilliós kártérítések, üzleti
pozíciók, emberi sorsok múlnak azon hogy a vizsgálat mit derít ki. Én nem
vagyok biztos abban hogy az ilyen vizsgálatok _mindig_ a valódi okot tárják
fel és nem csak _valamit_ amit a rendelkezésre álló adatokkal magyarázni
lehet illetve hogy néha nem a kész koncepcióhoz "találják" a nyomokat....
Szerintem...
More information about the Elektro
mailing list