Boeing 747 robbanas

Laurinyecz Zoltán lauri at mail.globonet.hu
Wed Jan 4 18:17:18 CET 2006


    >
    > A pilota fulke beszelgetesenek felvetelet mutattak (digitalizalva), es
    > mutattak rajta kozvetlenul a robbanas elott 2db nehany mikrosec 
hosszusagu
    > szakaszt, ahol megszunt a jel (nem volt alapzaj se, 0 korul voltak a
    > mintak). Erre azt mondtak, ekkor huzhatott ivet, pillanatnyi 
aramszunetet
    > okozva.
    >
    > Ebben csak az a furcsa, hogy egy audiotechnikai eszkoz tapja tobbnyire 
tele
    > van szurovel, puffer kondival. Hogy lehet az, hogy mikrosec nagysagu 
betap
    > problema eseten elvagolag, semmi lecsenges, mikrosec nagysagu csend 
kerul a
    > felvetelre???

Én nem vennék mindent készpénznek amit egy ilyen ismeretterjesztő csatorna 
filmjeiben látok. Sietve teszem hozzá én is szeretem a csatorna filmjeit 
főleg a technikai témájúakat, de mindig csodálkoztam azon hogy egy-egy 
repülőbaleset kialakulásátnak okait hogyan tudják kibogozni pl tengerből 
kihalászott cafatokra robbant alkatrészekből. Nem olyan egyértelmű dologra 
gondolok amikor pl nem megfelelő csavarokkal csavarták be a pilótafülke 
ablakát és a pilótát kikapta az ülésből a vákum vagy mikor a reptéri 
karbantartó takarítás után elfelejtette levenni ragasztószalagot a 
magasságmérő nyílásáról és emiatt zuhant le gép. De sok esetben scifi-be 
illő bravúros vizsgálatokkal derítik ki hogy a azért zuhant le Peruban a gép 
mert a  Nyasszaföldi felszálláskor belefingott egy lepke a Pitat csőbe. 
(bocs a vulgáris fogalmazásért)

Egy-egy repülőgép-katasztrófa után dollármilliós kártérítések, üzleti 
pozíciók, emberi sorsok múlnak azon hogy a vizsgálat mit derít ki. Én nem 
vagyok biztos abban hogy az ilyen vizsgálatok _mindig_ a valódi okot tárják 
fel és nem csak _valamit_ amit a rendelkezésre álló adatokkal magyarázni 
lehet illetve hogy néha  nem a kész koncepcióhoz "találják" a nyomokat....

Szerintem...




More information about the Elektro mailing list