[OT] automata valto

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sat Feb 4 13:51:48 CET 2006



jhidvegi wrote:
> Németh Janos wrote:
> 
>> idején azt tanították, hogy kézi váltóval meleg helyzetben,
>> pld.vasúti sineken ne akarjunk váltani, mert ha nem sikerül a váltás
>> elsőre, netán lefulladunk egy hibás váltás miatt, akkor esetleg nem
>> lesz elég idő a korrigálásra. Automata váltónál nincs ilyen veszély,
> 
> Amellett, hogy látom, nagyon jó dolog ez az automata váltó, azért nem 
> érzem, hogy a kéziváltóval annyira veszélyes lenne egy vasúti átjáró. :-)

az elonye az automatanak koszos terepen is megjelenik - ha mesz a sarban 
  es vissza kell kapcsolni akkor olyan gyorsan kapcsol vissza - es olyan 
koran is - hogy nem all meg az auto - es nem szivod meg a besullyedo 
kerek hatso felen kilakulo vakuum miatt .
> 
> Az más tészta, hogy - szerintem - nagyon ostoba az a szabály, hogy 
> valami 30-ra vagy mennyire kéne lelassítani.
> Egyrészt így tovább van az ember a síneken, másérszt nagyobb az általad 
> emlegetett veszély, bár még 30-ról se lassulna le az autó nullára, a 
> sikerül nem berakni sebességbe...

nem egeszen igy van a szabaly - 30-ra v 40-re (lakotterulet , kivul) az 
elso elojelzo tabla elott kell lassitanod - es az andraskeresztig tart - 
tehat a sinen mar gyorsitassal mesz at .

ha elszurtad a valtast vagy valami tortent , akkor nincs gond , 
lenduletbol megallsz a sinen .

ezt olyan politikusok talaltak ki akik allami audival jarnak , soforrel 
, villgoval es altalaban 150-200 kozott . a rendorseggel nem egyeztetve 
- tipikus peldaja a hulye dontesnek

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list