[OT] automata valto
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sat Feb 4 13:51:48 CET 2006
jhidvegi wrote:
> Németh Janos wrote:
>
>> idején azt tanították, hogy kézi váltóval meleg helyzetben,
>> pld.vasúti sineken ne akarjunk váltani, mert ha nem sikerül a váltás
>> elsőre, netán lefulladunk egy hibás váltás miatt, akkor esetleg nem
>> lesz elég idő a korrigálásra. Automata váltónál nincs ilyen veszély,
>
> Amellett, hogy látom, nagyon jó dolog ez az automata váltó, azért nem
> érzem, hogy a kéziváltóval annyira veszélyes lenne egy vasúti átjáró. :-)
az elonye az automatanak koszos terepen is megjelenik - ha mesz a sarban
es vissza kell kapcsolni akkor olyan gyorsan kapcsol vissza - es olyan
koran is - hogy nem all meg az auto - es nem szivod meg a besullyedo
kerek hatso felen kilakulo vakuum miatt .
>
> Az más tészta, hogy - szerintem - nagyon ostoba az a szabály, hogy
> valami 30-ra vagy mennyire kéne lelassítani.
> Egyrészt így tovább van az ember a síneken, másérszt nagyobb az általad
> emlegetett veszély, bár még 30-ról se lassulna le az autó nullára, a
> sikerül nem berakni sebességbe...
nem egeszen igy van a szabaly - 30-ra v 40-re (lakotterulet , kivul) az
elso elojelzo tabla elott kell lassitanod - es az andraskeresztig tart -
tehat a sinen mar gyorsitassal mesz at .
ha elszurtad a valtast vagy valami tortent , akkor nincs gond ,
lenduletbol megallsz a sinen .
ezt olyan politikusok talaltak ki akik allami audival jarnak , soforrel
, villgoval es altalaban 150-200 kozott . a rendorseggel nem egyeztetve
- tipikus peldaja a hulye dontesnek
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list