[OT] automata valto
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Feb 3 00:14:41 CET 2006
Fuzesi Arnold wrote:
> Kicsit kavarc ez nekem.
> Adott egy kocsi automataval, meg anelkul.
> Egyikkel 4 sebesseges valto (modern, kezzel is kapcsolhato automata),
> masikal 5 manualis, vagy akar 6 is.
> Köbcenti azonos
>
> Nem ultra nagy szopas a 4 sebességes?
>
> Gondolok itt arra hogy palyan pl. 160-nal ugyan annyit pörög mint az 5
> seb. tarsa?
> Mert ha többet, akkor egy benyatemető...
>
> Vagy hogy szokott ez lenni?
> Vagy ezert roszabb az automatak gyorsulasa, mert hosszabbak az attetelek?
> (Nyilvan hosszabbak...de kerdes mennyivel.... Annyival hogy ugyan annyit
> pörög, mint a manualis valtos?)
>
> Belezavarodtam... :-/
a dolog eleg egyszeru - a robotizalt valtokat ne hivd automatanak es egy
csomo gondot megsporolsz - ezek mechanikus valtok elektromos vezerlessel
az automata valtonal a hidrokuplung egy termeszetes viszkocsatolast hoz
letre amitol a valto csuszhat , igy ugyanahhoz az emelkedo lekuzdesehez
amihez a mech 1-es kell (vmax 50) az automata siman osszehoz egy 1:3-as
eloosztast azzal hogy "csuszik" a kuplung + egy hosszabb egyes fokozat ,
igy siman megy egyesben szazat is .
ehhez hozzajon hogy a fejlettebb automatakban van mechanikus kuplung es
ezzel mar hihetetlenul szeles tartomanyt fognak at .
a kuplung annyira jo hogy most ertem haza egy hosszu turabol - Tamasiban
krepalt be az auto , elszallt egy kabel es a sotetben lusta voltam
megkeresni - igy az auto a tobbi autoval osszemerhetoen gyorsult
allorajtbol harmasban (fix hazamenos fokozat) es a vegsebesseget nem
tudom , mert 150 felett volt .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list