[OT] automata valto

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Thu Feb 2 21:51:17 CET 2006


Egész más, hogy a féket kicsit nyomod, vagy nagyon nyomod, mint a kupplung 
padlóig, ide váltok, oda váltok, üres, fék (az így is-úgy is kell). 47ezer 
volt az autóban, amikor vettem, 123 ezernél adtam el, soha sem volt gond a 
váltóval. Összesen annyi, hogy (dexter tanácsára) kipucoltam a pozíció-adó 
kapcsolóját és bezsíroztam.

A Toyotához viszonylag olcsó (százvalahány ezer) lett volna az automata 
pöckölgetővel, bekapcsolható motorfékkel stb.


Gábor


----- Original Message ----- 
From: "Horváth Attila" <mistyc at fibermail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, February 02, 2006 9:09 PM
Subject: Re: [OT] automata valto


> Amikor sokat kell kuplungolni (dugóban pl.) ott az automata sem
> jobb, mert ott meg a féket kell taposni. Az meg nem olyan
> "hiszterézises" mint a kuplung, hogy nyomva tartani könnyebb,
> mint benyomni, hanem nyomni kell folyamatosan. Szervo ide vagy
> oda, hosszú távon fárasztó. Meg nem is arra van kitalálva, hogy
> N-D közt tologassa az ember (akkor is egy hidraulikus kuplung
> kapcsolgat, az is meghalt már kétszer).
>
> Nem emlékszem pontosan mikor mennyit pörög, holnap megnézem
> a 100-at. A 150-et nem vállalom a városban :))
>
> Korábban nézegettem hosszabb úton hogy is van ez, de arra a zavaró
> eredményre jutottam, hogy azonos úton, azonos sebesség mellett
> képes kétféle értéket produkálni. Nyilván pl. a szélirányt/erősséget
> nem kalkuláltam bele.
>
>
> Attila




More information about the Elektro mailing list