Kilométeróra-nyekk
Olah, Gyorgy
ketyere at gmx.de
Mon Dec 11 11:55:06 CET 2006
Ja, ez táptól tápig jelet ad ? nagggyon jó. Milyem messze le7 a mágnes
általában ?
Billentyűzetből le7 ilyet kiberhelni ?
100k felhúzóellenállat jó ?
( a váltó!!! megette/ledarálta azt a müa fogaskereket, amibe a bowden
dugszik)
üdv/kössz
György
( Tisztel Nagyérdemű....hozzáfér7nék(???) Zorro/Huru és tsa-i )
> A hall-,rz,kel vel nincsenek tapasznyalataim, hogy ad az akkora jelet
> mint 1 rel,?
Ha bowdenes volt az eredeti, akkor sok lehetoseged nincs, valami
mechanikat kell odabarkacsolni. A bowden vege alatalaban negyzetesre
alakitott, az csuszik be a valtonal, amit valami hollander-
szeruseggel rogzitenek. Ezt mindenkeppen ki kell alakitani. Ha nem
csereled, hanem te csinalod, akkor nem nagy ugy egy kis tarcsat
applikalni a megmaradt vegere, aminek egy pici magnest teszel a
peremere, ellensulyt a masikra. Utana unipolaris Hall a szelere es
kesz. A Hall olyan jelet produkal, amilyen feszt adsz neki, 12V-ot
siman kibir, egy egyszeru open-collectoros alkatresz. Ertelemszeruen
amperek nem mehetnek at rajta, tehat nem rele, de 10-20mA-t siman
kibir. Tap, fold, sense lab ellenallaton keresztul felhuzva tapra, ha
magnest erzekel, akkor lehuzza foldre a labat.
Szerintem minden kocsiban ilyen van, ahol ABS is van.
En anno leptetomotorbol csinaltam ilyet, tekercs ki, csapagyazas
maradt, az oldalara egy Hall-t epoxival, aztan kesz. Ott raadasul
otszorozodott az egy fordulat alatti jelek szama, mert
tobbszegmenses a leptetomoitor magnese, plusz koralaku, ezert
kiegyensulyozasi problemak sem leptek fel. Az egesz elfert a
leptetomotor hazaban (kb 2cm atmero). Es pontosan negyszogjelet adott.
Udv:
BBalazs
More information about the Elektro
mailing list