Kisautó programmal projekt

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Sat Aug 19 13:46:25 CEST 2006


Auth Gábor wrote:
> * Az alsó részére kettő IR LED és kettő fototranyó (földre festett 
> csíkot követni)

Itt esetleg erdekes lehet, ha nem eleve digitalis eredmenyt ad a hardver, 
hanem a proci analog bemeneteire vezeted a fotoarammal aranyos jeleket, es 
szoftverbol lehet fenyerovaltozast detektalni.

> * Egy kisértékű, de pontos ellenállás a tápvezetékre, amellyel mérni 
> tudjuk az aktuális fogyasztást (és programból összegezni)

Meg egyuttal a tolto csatlakozon befolyt toltest is, ezzel megsaccolhato, 
hogy mennyi energia van meg az akkuban.

> * Egy LCD, amelyre kiírható pár dolog

Nem tudom lenyeges-e ez egy mozgo objektumon nem sok hasznat latom.

Amit en mindenkeppen megoldanek ez helyett:
Ketiranyu RF kommunikacio, ami a kocsiban a proci soros portjara 
csatlakozik, a masik oldalon meg a PC soros portra.
Igy lehet real-time a PC-n diagnosztizalni, tovabba ha azzal kezded hogy 
beegetsz egy bootloader-t a prociba, akkor a szoftver feltolteshez nem kell 
kabelt dugdosni a kocsihoz.

Az RF cuccokra nem tudok mit mondani, talan radios egerbol lehetne valami 
hasznalhato dolgot kitermelni, esetleg kesz tokozott, embedded system-be 
valo bluetooth vagy wlan vagy akarmilyen modul.

Esetleg ha megoldhato a ralatas, akkor talan az IR is szoba jothet.

> * Elől-hátul tárgy közelségének érzékelése?

Infra vagy ultrahang.
Az elobbire lattam egy weboldalon valahol, hogy a srac IR tavvezerlo vevo 
kockat hasznalt, es a LED-eket a megfelelo frekvencian megfelelo 
impulzuscsomaggal hajtotta (2db 555-os).

> * Fény vagy hang irányának meghatározása?

Ez nehez lesz, hacsak nem sotet szobaban pontosan 1db feny iranyat kell 
meghatarozni. Esetleg modulalt fenyt, bar igy mesterseges, nem valos elet 
szeru a feladat.

Mindenesetre elvnek tobb kulonbozo szogben elhelyezett LDR vagy lathato 
tartomanyban is erzekeny foto tranyo, az eredmeny analog bemenetekre.
Innentol a szoftver kiserletezes targya, pontosabban ki kell merni a kesz 
cucc iranykarakterisztikajat (hogy ha X szogbol vilagitasz, abbol hany %-ot 
mer az egyik es hany %-ot a masik erzekelo).

> * Abszolút vagy relatív pozíció érzékelése?

GPS modul, vagy low-cost megoldaskent a jarmu mozgasat kell szamolni, de 
akkor kalibralni kell (egy 'home' pontbol inditani).
Ha az utobbit valasztod, akkor celszeru az NVRAM-ba folyamatosan (vagy 
parancsra) menteni a pozicio adatot, hogy ha uj szoftvert toltesz fel 
(radion :-) ), akkor ne kelljen ujra kezdopontba vinni a kocsit.

> * Másik jármű távolságának és irányának érzékelése?

Ha felszereled a tobbi jarmut korben erzekeny IR ado/vevovel, akkor csak 
protokoll kerdese hogy atkuldik egymasnak a pozicio adatokat. Meg kell 
oldani, hogy ne akarjanak egyszerre adni, es lehetoleg ez ne zavarja az 
egyeb IR erzekeloket.
(pl. sokkal eltero hullamhosszusagu IR cuccokat feltenni, az szerintem keves 
ha mas frekin modulalod, mert tulvezerelheti a tobbi erzekelot)

> * Bizonyos tárgyak távolságának és irányának érzékelése?

Szerintem a tavolsagmeres ultrahanggal a legegyszerubb, hacsak nem akarsz 
lezeres tavmerot csinalni. Az irany megint erdekes.

Pl. mi van, ha a latomezoben 2 targy van, egyik kicsit mas latoszogben, es 
kicsit messzebb van. Hogy kulonbozteted meg?
Sima analog modszerekkel szerintem nem tudod, valami olyasmi kell, mint a 
vonalkod olvasoban, hogy egy laser feny gyorsan pasztaz, es a visszaverodest 
kell figyelni.
Ezzel mar lehet dolgozni mire megcsinalod.

> * Egyéb?! :)

Panelkamera, meg melle egy DSP. :-)
Kezdetnek eleg, ha tudnak olyan szoftvert irni ami felismeri hogy (a kocsi 
szemszogebol nezve) egy objektum kozeledik es nem megy neki.

Mekkora oraszamban is oktatod a programozast?
Az keves. :-)

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))



More information about the Elektro mailing list