killer metabo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 1 09:15:55 CEST 2006


Ambruzs Gábor wrote:

> (van egy kicsi 500W-os is, erdekes modon abban nem ez a ford. szam,
> hanem ecceru teljesitmeny szabalyzas van)
> szoval ott is megakadt a furo, en meg tettem egy kort az asztal korul
> mire el birtam engedni :)

:-))))))) Ezt elképzeltem.

De biztos nem azért volt így, mert akkora ereje van, hogy körbecsúsztál, 
csak a kezedet féltetted. A kieg nyél ezen is segít. Végülis még lefogni is 
lehet, csak nagyon meg kell fogni nyél (kieg kar) nélkül, ha ezt akarja az 
ember. Karral viszont simán. És van neki hovédelme is, tehát akarattal se 
lehet tönkretenni.

Persze azért tönkre lehet ezt is tenni.
- ha megszorul, és még el is feszegetem oldalirányba nagy erovel, utána ütni 
fog már picit. Egyet én is sikeresen tönkretettem már így.
- ha sokáig jár nagy nyomatékkal (én pl illesztett ventillátorral használtam 
régebben, és ott hagytam befogva a satuban szelloztetési célból vagy 2 órán 
át max fordulaton, amikor még nem volt klíma, hogy a hajnali hüvoset jól 
behúzza ide), akkor zajossá kopik a fogaskerék. Tehát a fogaskerék nem száll 
el a nagy nyomatéktól, de nem bírja tartósan.

A régebbi metaboban volt egy fix nyomatékú kuplungszerkezet is, ami 
megcsúszott, nem a motor fulladt le. Az újabbikban már ez nincs, ott a motor 
fullad le, cserébe talán még nagyobb a nyomaték, viszont kisebb a motor. 
Sajna a réginek elszállt valami az elektronikájában, hülyeségeket csinál, és 
nem tudom megjavítani, nagyon ki van öntve.)

> amugy mostanra kellemesen bedagadt, de a lidocain kenocs muxik, nem
> faj (rakentem vagy fel centi vastagon, hogy tudjak dolgozni)

Azért egy röngten nem kéne?

> mondjuk azt a k* kompresszort nem sikerult ujjaeleszteni, sztem
> rosszul raktam ossze a mashogy osszekopott nyomoszelepet, es
> visszaenged

Mondd, Te nem hasonlókkal foglalkozol mint én? :) Metabo meg kompresszor... 
:-) Légkulcsod is van?

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list