L298 kinyirtam
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Wed Apr 26 14:11:58 CEST 2006
Az az érdekes, hogy én az unipolár motor mellé 4 db. Logic FET-et raktam,
120 Ft/db. Benne van gyárilag a védődióda is. 1A-el hajtottam a motort, a
FET még csak meg sem langyosodott mindenféle hűtés nélkül! A motor jó meleg
lett, a FET nem. Tudom ajánlani. Igaz, nagy sebességnél elfogy a nyomaték,
de a 100Hz-et jól bírja.
Gábor
----- Original Message -----
From: "Moczik Gabor" <pm at progzmaster.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, April 26, 2006 1:54 PM
Subject: Re: L298 kinyirtam
Fekete Róbert wrote:
> és ezért inkább lehagytad ....
> rakj rá 1 ohm ot és mérj
> utáan meg párhuzamosan még egyet és megint mérj
> ennél többel nem tudok segíteni
> én l298 al csináltam a végfokot, hanem L6203
> a vezérlő meg L293 volt
Hat ez nagyon nem mindegy milyen IC, ugyanis az L298-ban nincs beepitett
aramlimit. Akkora ellenallast teszel sorosan, amilyet akarsz, illetve amin a
neked megfelelo feszultsegjel eloall. Elvileg az L297 controller valo melle,
ahhoz van keplet. Csak eppen nincs itthon belole.
De tovabbra sem ertem, hogy ha a taparam korlatozva van, akkor miert doglott
bele. Ha 100Hz-rol DC-re vittem volna a vezerlojelet meg esetleg betudhato
lett volna hogy a labortap nem szabalyzott le eleg gyorsan. De en eppen hogy
DC-n allitottam 1.5A-re, ami nagyobb frekin le kellett volna hogy
csokkenjen.
Az is erdekes, hogy az 1.5A DC meghajtas eseten mar 12-13V korul eloall, es
20V-os beallitasnal meg nem volt gond. 40v-nal mar igen.
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list