Motoros tolokapu

Zoltán Riba zriba at publicis.hu
Tue Apr 25 13:24:06 CEST 2006


Nem @@sztad el, nekünk is igy van, de a kerék az fémből van +  
csapágyazás.
Ellenben a kerék profilja nem V hanem csapott V amolyan  
ékszijtárcsaszerű.
Így csak igen kis ponton érintkezik a szögvas hátával, a két  
lenyúló perem viszont éppenhogy hozzáér a szögvashoz, azaz csak  
megvezeti, hogy ne ugorjon le.
Egy újjal lehet mozgatni, ellenben télen takarítani kell, de mivel  
a kocsi kiállóról egyébként is le kell tolni a havat, lévén  
emelkedik kifelé, ezért nem gond elsöpörni innen is ....

RZ

On Apr 25, 2006, at 11:03 AM, Kormos Imre wrote:

> Hali!
>
> "szögvason V marású görgő"
> Én is igy csináltam, tehát szerinted elb..tam.
> Akkor kikapom a szögvasat, és teszek le csövet. A kerekek ebonit 
> (?)-ból
> vannak (az a fehér műanyagszerű izé), nem túl puha ez? Nem fog  
> deformálódni?
> Vagy ha igen, az jó nekem, mert keletkezis a megfelelő helyen egy  
> kis
> benyomódás, és kész?
> KI
>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-bounces at tesla.hu
>> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Szabó Zoltán
>> Sent: Tuesday, April 25, 2006 10:32 AM
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: RE: Motoros tolokapu
>>
>> Üdv Mindenkinek!
>>
>> Kb. 8 éve csináltam egyet. Úszókapu a helyhiány miatt nem
>> jöhetett szóba. Megnéztem vagy 30 meglévő tolókaput,
>> figyelgettem, hogy ki, mit cseszett el.
>> Leggyakoribb rossz megoldások: csövön vagy köracélon U marású
>> görgő, szögvason V marású görgő, T vason beszúrt görgő.
>> Mindegyiknél hatalmas a súrlódás, nagy felületek találkoznak,
>> könnyen összefagy, koszolódik...
>> Az én megoldásom zártszelvényből és redőnyvasból hegesztett
>> 3m-es kapu, két csapágyazott V marású görgő (felülről 2/3-ig
>> zárt házban), félig bebetonozott 1/2"-os 6m-es vízcső. Felül
>> hátul kétoldalt csapágyazott gumigörgő vezeti meg. Elöl
>> horognyelves portálzár, vezetőcsappal. Zárt állapotban sem
>> kiemelni, sem kibillenteni nem lehet. Ha a zárat nem zárom
>> be, egy kis szellő már kinyitja. Nagyon könnyen tolható.
>> 5 éve motort szereltem rá, fogasléces, távvezérelhető,
>> vésznyitóval, nyomatékhatárolóval, infrasorompóval...
>> 2 éve a csőbe behúztam egy DEVI típusú fűtőbetétet,  
>> egyenlőre
>> manuális vezérléssel (a legnagyobb hó is 20 percen belül 5-5
>> cm távolságban elolvadt). A két telet hiba nélkül bírta, napi
>> 16-20 nyitás mellett. Előtte volt, hogy csukódáskor kiugrott
>> a görgő, mert a kerék a havat a csőre préselte.
>>
>> Bocs, hogy hosszú voltam!
>>
>> Üdv: Zoli
>>
>> -----------------------------------
>>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>
>
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/




More information about the Elektro mailing list