RE: AVR & játékautó

Cseh Róbert R.Cseh at Richter.hu
Thu Apr 20 08:03:06 CEST 2006


Tippek:

Alulsó érzékelő reflexiós IR adóLED+vevő
Lövés: lézerleddel (www.elektrokontha.hu ~300Ft) és fotoellenállás/PINdióda érzékelhet, mondjuk 30kHz-s jelet ad a lézer.... (ne legyen környezeti zavar)
Kommunikáció WirelessUSB-vel (50m hatótáv, 64kBit sebesség, SPI busz).

Érzékelés: Panelkamera +DSP :)))))

Na jó, színérzékelés lehet.... Az egyszerűbb... (LED (spektrumban ad) és IR vevők (szintén spektrumfüggőek))


Ja és akku kell bele, ami merül!
Vagy napelemes rendsuerrel....
Igy a domborzat szimulálható Spotlámpákkal:)))) Erősebb megvilágítás, energiadús mező... ====>Megyek pihenni.

Robi


-----Original Message-----
From: Auth Gábor [mailto:auth.gabor at enaplo.hu] 
Sent: Wednesday, April 19, 2006 6:42 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: AVR & játékautó

Halihó!

>   Volt itt téma ez az AVR-es Java nyelven programozható cucc. Jövőre 
> gondoltam ilyet is használni programozás órákon, hogy látványosabb 
> lehessen azok számára, akit a hardver is érdekel... miket tudnak ezek 
> a cuccok? Alapvetően egy olyanra gondoltam, ami képes digitális és 
> analóg jeleket bolondbiztosan beolvasni, kiküldeni, illetve LCD vagy 
> közvetlen VGA kimenete (is) van. Mennyibe kerül egy ilyesmi? A 
> tanműhelyben megtervezik és összeszerelik, ha van valami koncepcióm.

  Kicsit módosítottam az elképzelést. Van most egy Java játékom, amely egy játéktéren tankokat mozgat, mégpedig a diákok által írt programnak megfelelően. Ezek a tankok annyit látnak, hogy milyen irányban állnak, van egy lövegtornyuk, amely szintén valamerre állhat, illetve ha belép a látókörbe egy másik tank, akkor annak a távolságát és irányát tudják. 
A tankokat lehet vezérelni pár utasítással (előre, jobbra, balra, lövés, stb), és a cél, hogy nyerjen.
  Ezt szeretném valami olcsóbb játékautókkal/tankokkal és mikrovezérlővel megoldani, a játékautót úgy kellene átalakítanom, hogy közvetlenül a mikrovezérlő irányítsa, legyen indítás/leállítás távirányítóval, és fel kellene szerelnem különféle érzékelőkkel: 
észrevegye, ha a játéktér szélére került, például egy focipályán a fehér festést vegye észre (optikai úton?), lássa valamilyen módon a másik autót (indukciós érzékelő?), tudja, hogy merre áll (elektronikus iránytű?), és valamilyen kívülről is egyértelmű módon tudjon "támadni" 
az ellenfélre, és az ellenfél is tudja, hogy támadják. Illetve polgári
érzékelőkkel: tudjon fehér/fekete csíkot követni, tudjon a fény felé menni, érzékelje maga előtt az akadályokat, stb.
  A lényeg az lenne, hogy C/C++ nyelven fel tudjuk tölteni a programot az autókra, majd valahogy a földre téve már a program vezérelje. 
Látványos legyen a program hatása... :)
  Valószínűleg saját zsebből menne a projekt, ezért minél olcsóbb megoldás érdekelne, kinek milyen ötlete van? :)))
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer Auth Gábor -=- FreeBSD 5.4 -=- http://bsd.lap.hu
+36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141 -=- Skype: authgabor




More information about the Elektro mailing list