Gps-es, Gsm-es cegauto

Móczik Gábor pm at progzmaster.hu
Wed Apr 5 23:22:06 CEST 2006


jhidvegi wrote:
> Móczik Gábor wrote:
> 
>>a kornyeken, ahol teljes ut szelessegu 10-20cm mely katyuk vannak, es
>>10kph-val kozlekedve mar jol osszetorheted az autot. Befoldoznak egy
>>katyut, van hogy 2 napig birja.
> 
> A foltozás szrt ér, foleg, ha még fagy volt, amikor csinálták.
> Az ilyen helyeket ismerni kell, és át kell rongyolni rajta elég gyorsan, 
> akkor nem lesz az autónak baja.

Azon a helyen nem tudsz. Tobb meter hosszon ilyen katyuk vannak, egymasba 
ernek, alig van aszfalt kozotte. Inkabb felmartak volna egy 15 meteres 
darabon, ha mar javitani nem erdemes, akkor csak 2 lepcso lett volna...

> Itt viszont nemtom, mit, kik és miért csinálnak máshogy, de már gondoltam, 
> hogy ha lenne idom, körbejárnám a környéket egy fényképezogéppel, és 
> regisztrálnám a felújított utakat. Valami állatsokat megcsináltak az elmúlt 
> idoszakban, és nincs még vége. Országos foutaktól a forgalmasabb kisebb 
> utakon át a mellékutcákig mindenféle van a palettában. Pár helyen még volt 
> alkalmam a szakszeruséget is meglátni, pl buszmegállóba mély gödröt ástak 
> teljes terjedelmében, alábetonoztak... aztán nem láttam a folytatást, mert 
> nem jártam arra.
> 
> Ez a megoldás kéne mindenütt. Csak rendesen megcsinálva lesz jó, a 
> toldás-foldás többe kerül összességében, nemde?

Ezert is nem ertem minek taknyolnak. Itt BGyaraton is megcsinaltak egy 
csomo utat. De mikor. Nem nyaron 30 fokban, osszel, novemberben, amikor 
mar szar trutyis ido volt. Az egyik utnal elcsaltak mindket savbol fel+fel 
metert, igy egy auto elfer rajta, de nem lett egyiranyu. Ja, a fel 
metereket feltoltottek folddel, hogy ha le kell menni mert jonnek szembe, 
akkor jo nagy sar legyen az uton.
Egy masik helyen megcsinaltak az utat, ratettek 5-7cm aszfaltot, az ut 
melletti parkoloba mar nem jutott, de annyi se jutott, hogy a parkolo 
mellett letortek volna 30 fokban a szelet. Lepcso van, azt kesz. 5-tel is 
szar kiallni. Egy masik utat is megcsinaltak, pedig az nem is volt olyan 
szar, es nem is lett lenyegesen jobb. 1 honapig egyenes volt, most gagyi 
hullamos, a csatornafedelek nincsenek szintben.

A Bajcsy utat, amit ~10 eve tinedszer koromban megcsinaltak meg semmi baja.

Ez most akkor munka valaki szerint? Ezek szerint jobb lett mindekinek, 
hogy (sok becsuletes embertarsammal egyutt) befizettem eddig mindent?

>>a mediaban, es elmondtak, hogy a felkaru sorompok felszerelese
>>jelentene a megoldast, ami vasuti atjaronkent 33millio. Ez nonszensz.
> 
> Biztos, hogy nonszensz? Külsore bakfity, az biztos, de azért megkérdeznék 

Szerintem biztos. Gondolj bele, mi van egy sorompoban? Motor, vegallas 
kapcsolok, attetel, esetleg valami retesz, meg egy csomo vas/alu/muanyag. 
Hozza tartozik az a primitiv vezerles, ami a piros lampanal lecsukja, zold 
elott felnyitja, esetleg egy akku.

2-5 Milliobol veszel egy komplett uj autot, amiben 100x ennyi cucc van, es 
100x ennyi munka, es 100x komplexebb, es abban is benne mar az ado :-).

Akkor?

> valakit, aki ebben utazik, hogy miért kerül annyiba, amennyibe. (Amellett, 
> hogy mint minden közbeszerzés, biztos, hogy jóval drágább, mintha két 

Mindent (csak billentyuzet, eger, ilyesmi) milliora, a egyeb cuccokat mar 
inkabb milliardra kerekitenek.

>>Ilyenekre fizessen az ember becsuletesen, szo nelkul, kommentar
>>nelkul?!
> 
> Kénytelenek vagyunk. Nincs alternatíva. Esetleg, ha van ötleted, módszered, 
> belenyomulhatsz ebbe a szférába. Hátha Te is le tudsz szakítani nagy 
> pénzeket. Ha mégse akkora az a pénz, akkor meg elmeséled, mitol annyi... :-)

Igen ez igy van, de ne akarja azert senki nekem mondani, hogy ez igy van 
jol, meg csak sirunk itt mindefele, meg nekem jobb lesz ha mindent 
becsuletesen fizetek. Hat fizetem, mert nem tehetek mast. Es nem hogy nem 
lett _jobb_, meg a _jo_-t sem eri el sok minden...


Na jo, mara kussolok ebben a temaban, mert ez megint flame...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- progzmaster <- AT <- pm )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu   )))




More information about the Elektro mailing list