[OT] motorfek.
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Fri Sep 23 09:30:38 CEST 2005
azért nincs igazad , mert a motor egészéböl kiveszel egy alkatrészt, és
csak ezt nézed. abban igazad van, hogy a motorfékezés közben a dugattyu
többet mozog, többet kopik a hengerfal, gyürü. DE a motor egészét véve,
motorfékezés alatt üzemanyag hiányában nincs a hengerekben robbanás, ami
elég nagy energiával terheli a hengerfejet, szelepeket,
hengerfejtömitést, dugattyut, hajtokat, főtengelyt. tehát igaz hogy a
dugattyu többet mozog, de motorfékezésnél nem annyira nagy a fordulat
(nem üveghangig/tiltásig van huzatva), olajkenés van rendesen annyi,
mintha benzin hajtaná a motort és nagy lenne az igénybevétel hő és
nyomás szempontjábol, de csak "szabadon fut" a moci.ennek a kopása nem
számottevö azzal szemben ami alapjáraton éri terhelés a motor többi
részét. Tehát hiába kopik "jobban" a dugattyu minimális mértékben, a
motor eégészére nézve a motorfék egyáltalán nem rosszabb üzem mint az
alapjárat. és a felhasználónak csak a motor egésze számit, hiába kopik
évekig keveset a dugattyuja, ha közben emiatt pl hengerfejes lesz elöbb
az auto. a dugattyu mozgási utjának hosszát nézve jobb az alapjárat, de
komplett egységben gondolkodva nem, és a tulajnak/soförnek ez a lényeg.
Valenta Ferenc írta:
> Tóth László wrote:
>
>> nem hülyeség. van bizonyos fordulatszámtartomány, ami alatt tök
>> mindegy a motornak, se a tul nagy, se a tul alacsony nem jó. az
>> alapjárat és a motorfék közbeni üzem is benne van ebben a
>> tartományban. ezért ugyanaz.
>
>
> Ok, en ezzel nem ertek egyet, szerintem a magasabb fordulat mindenkeppen
> magasabb kopashoz vezet - mar csak azert is, mert idoegyseg alatt tobbet
> mozdulnak el a surlodo alkatreszek egymason.
>
More information about the Elektro
mailing list