[OT] motorfek.

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Fri Sep 23 09:30:38 CEST 2005


azért nincs igazad , mert a motor egészéböl kiveszel egy alkatrészt, és 
csak ezt nézed. abban igazad van, hogy a motorfékezés közben a dugattyu 
többet mozog, többet kopik a hengerfal, gyürü. DE a motor egészét véve, 
motorfékezés alatt üzemanyag hiányában nincs a hengerekben robbanás, ami 
elég nagy energiával terheli a hengerfejet, szelepeket, 
hengerfejtömitést, dugattyut, hajtokat, főtengelyt. tehát igaz hogy a 
dugattyu többet mozog, de motorfékezésnél nem annyira nagy a fordulat 
(nem üveghangig/tiltásig van huzatva), olajkenés van rendesen annyi, 
mintha benzin hajtaná a motort és nagy lenne az igénybevétel hő és 
nyomás szempontjábol, de csak "szabadon fut" a moci.ennek a kopása nem 
számottevö azzal szemben ami alapjáraton éri terhelés a motor többi 
részét. Tehát hiába kopik "jobban" a dugattyu minimális mértékben, a 
motor eégészére nézve a motorfék egyáltalán nem rosszabb üzem mint az 
alapjárat. és a felhasználónak csak a motor egésze számit, hiába kopik 
évekig keveset a dugattyuja, ha közben emiatt pl hengerfejes lesz elöbb 
az auto. a dugattyu mozgási utjának hosszát  nézve jobb az alapjárat, de 
komplett egységben gondolkodva nem, és a tulajnak/soförnek ez a lényeg.

Valenta Ferenc írta:

> Tóth László wrote:
>
>> nem hülyeség. van bizonyos fordulatszámtartomány, ami alatt tök 
>> mindegy a motornak, se a tul nagy, se a tul alacsony nem jó. az 
>> alapjárat és a motorfék közbeni üzem is benne van ebben a 
>> tartományban. ezért ugyanaz. 
>
>
> Ok, en ezzel nem ertek egyet, szerintem a magasabb fordulat mindenkeppen
> magasabb kopashoz vezet - mar csak azert is, mert idoegyseg alatt tobbet
> mozdulnak el a surlodo alkatreszek egymason.
>




More information about the Elektro mailing list