Re: [OT] motorfek automatával
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Thu Sep 22 11:11:25 CEST 2005
> Ilyen van a regi autokban. Emiatt jo nagy a fogyasztas... Bar allitolag
> csak 1-2 litert szamit a valto, a vegeredmeny akkor is nyomasztoan
> magas :(
Ma is nagyon sok autóban van bolygóműves automata, legfeljebb computer
vezérléssel.
A bolygóművesnek van egy nagy előnye, alig érzed meg a váltást, mivel a
váltási folyamt során nem szakad meg a hajtáslánc. Kuplungos váltónál ige,
ilyenkor (főleg intenzív gyorsításnál) bólintasz egyet előre. Ez egy
luxuslimuzinban nem trendi. (természetesen széthajtott automata tud akkorát
rántani, mint az állat).
>
> Az ujabbak ilyesmik.
>
Vagy igen, vagy nem.
> De lehet hogy en nem akarom hogy fekezzen. Akkor gazt nyomok,
> feleslegesen, ahelyett, hogy hagynam gurulni? Nem jo...
De ha hagyod gurulni, akkor a legellenállást, surlódást, stb. ki a fene
fedezi? Akkor is lassul a kocsi...
>> De vannak nagyobb okosságok is, pl. a kerekek forgásából (ABS érzékelő)
>> rájön, hogy kanyarodsz (eltérés a két oldal között) és nem fog kanyar
>> közepén váltogatni, stb. stb. Szoftver és képzelőerő kérdése.
>
> Az miert baj? En siman valtok kanyarban, eddig nem volt gond.
Kanyarvétel és kanyarvétel között lehetnek különbségek...
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list