[OT] motorfek.
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Thu Sep 22 11:05:19 CEST 2005
nem hülyeség. van bizonyos fordulatszámtartomány, ami alatt tök mindegy
a motornak, se a tul nagy, se a tul alacsony nem jó. az alapjárat és a
motorfék közbeni üzem is benne van ebben a tartományban. ezért ugyanaz.
vagyis némi külömbség lehet közte de az annyira minimális, hogy nem
nagyon mérhetö/mutatható ki, tehát tök elhanyagolható. a motorodnak nem
fogja az élettartamát befolyásolni, ezért számolni vele is kár. Nem
tudom melyik motornak pontosan mi az ideális fordulatszáma kopás
szempontjából, de nem szüségszerüen a minél alacsonyabb fordulatszám.
alapjáraton az oplajnyomás is kisebb. te csak a dugattyu által megtett
utbol következtetsz a kopásra, pedig elég sok tényező van még.
Valenta Ferenc írta:
> Tóth László wrote:
>
>> alapjáraton pöfögni, magasabb fordulaton motorfékezni a motor kopási
>> szempontjábol UGYANAZ.
>>
>> nem jobb, nem rosszabb, ugyanaz.
>
>
> Nem ertem meg, mert nem igaz, hulyeseg. A magasabb fordulatszam
> egyertelmuen karosabb, egyertelmuen nagyobb a kopas.
> Max a hengerfejtomitesnek jobb, nincs akkora homerseklet, minden
> masnak, a teljes hajtaslancnak sokkal rosszabb.
>
More information about the Elektro
mailing list