[OT] motorfek.

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Thu Sep 22 11:05:19 CEST 2005


nem hülyeség. van bizonyos fordulatszámtartomány, ami alatt tök mindegy 
a motornak, se a tul nagy, se a tul alacsony nem jó. az alapjárat és a 
motorfék közbeni üzem is benne van ebben a tartományban. ezért ugyanaz. 
vagyis némi külömbség lehet közte de az annyira minimális, hogy nem 
nagyon mérhetö/mutatható ki, tehát tök elhanyagolható. a motorodnak nem 
fogja az élettartamát befolyásolni, ezért számolni vele is kár. Nem 
tudom melyik motornak pontosan mi az ideális fordulatszáma kopás 
szempontjából, de nem szüségszerüen a minél alacsonyabb fordulatszám. 
alapjáraton az oplajnyomás is kisebb. te csak a dugattyu által megtett 
utbol következtetsz a kopásra, pedig elég sok tényező van még.

Valenta Ferenc írta:

> Tóth László wrote:
>
>> alapjáraton pöfögni, magasabb fordulaton motorfékezni a motor kopási 
>> szempontjábol UGYANAZ.
>>
>> nem jobb, nem rosszabb, ugyanaz.
>
>
> Nem ertem meg, mert nem igaz, hulyeseg. A magasabb fordulatszam
> egyertelmuen karosabb, egyertelmuen nagyobb a kopas.
> Max a hengerfejtomitesnek jobb, nincs akkora homerseklet, minden
> masnak, a teljes hajtaslancnak sokkal rosszabb.
>




More information about the Elektro mailing list