[OT] motorfek.

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Thu Sep 22 10:57:22 CEST 2005


Azt azért még vedd észre, hogy nem kevés ember sok pénzért elég rég ota 
fejlesztik az autokat. ami most van, ez a legoptimálisabb az ilyen 
tipusu meghajtásokra. Ha szétkapcsolod a hajtásláncot amikor az nem 
kellene, az nem jár akkora elönyökkel (ilyenkor minden forog tovább, 
motor, váltó kerekek, csak nincs összekapcsolva) hogy megérje még csak 
elgondolkodni a megvalósításán, nemhogy rohadt sok pénzért kifejleszteni 
ezt. előfordulhat vezetés közben olyan szitu, hogy érdemes lenne bontani 
a hajtásláncot, de ezzel annyira minimális lenne a megtakaritás, hogy 
nem érdemes vele foglalkozni. ez nem a "user interface" hibája. meg 
gondold el, ez a "user interface" annzira jó, hogy még 1 bites szöke 
userek is simán elvezetnek hatalmas kocsikat. lehet hogy ha minden a 
fizika szerint lenne benne, nem tudna csak minden10-k ember vezetni. ha 
meg computer csinál mindent, akkor meg minek rakunk bele benzines/dizel 
mocit? jó ez igy hidd el....

Valenta Ferenc írta:

> Tóth László wrote:
>
>> magad irtad le a kérdésedre a választ is. azért nem tudod gáz nélkül 
>> tartani a fordulatot, nyomaték kivétele nélkül, mert igen komoly 
>> veszteségek vannak motorban, váltoban stb. Ezt sajnos nem tudjuk 
>> kihagyni. ha jol megválasztod a sebességfokozatot, és megfelelö erövel 
>
>
> Ez nem kerdes volt, hanem kijelentes. Igen, van egy csomo veszteseg,
> amit ugy lehet elkerulni, hogy ilyenkor bontjuk a hajtaslancot, uresben
> gurulunk. Ennyi...
>
>> végrehajtani. És tulképpen olyan kopásokról beszélünk ami 
>> elhanyagolható ahoz képest, hogy ki hogy szeret vezetni. Én pl 
>> kinyomott kuplungal 
>
>
> Igy van! Viszont ha nem ilyen lenne az "user interface", akkor a kocsi
> ezt elrejthetne elolunk, mindenki vezethetne a sajat stilusaban, az auto
> meg gondoskodna rola, hogy minden a legoptimalisabban tortenjen, a
> vesztesegek es kopasok minimalisak legyenek.
> Sajna ezt sok ember nem kepes megerteni, szerintuk igy tokeletes ahogy
> van, aki gondolkodni mer, az nem tud vezetni...
>
>> kinyomocsapágyat mintha nem igy vezetnék, de ezt bevállalom. Ha neked 
>> jobban esik gurilni mint motorfékezni, vezess ugy, de nem kell 
>> tudományos magyarázatot találni rá, elég ha azt mondod hogy neked igy 
>> kellemes. ezeket könnyebb elfogadni, mint bármi tudománzos 
>> magyarázatot, hiszen mindenkinek van olyan szokása, ami nem 
>> kifizetödö/jó, de mégis ugy tesz, mert az neki ugy kényelmes.
>
>
> Hat ez az, hogy nem igazan kellemes! Sokkal ertelmesebben is lehetett
> volna csinalni. Lasd egyes automatak...
> Persze le is lehet szarni a technikai szempontokat, es berakni 2-esbe
> 140-nel, de valamilyen szinten mindenki gondol ra. En, ebben a kerdesben
> probaltam jobban a technikara koncentralni, mert vegul is mindnyajan
> ezzel foglalkozunk, nem csak agy nelkuli 6 altalanost vegzett soforok
> vagyunk, hanem gondolkodo emberek.
> Ezert nem ertem, hogy masok meg a kenyelmes, mexokott, am technikailag
> messze nem optimalis vezetesi stilusukat probaljak tudomanyosan
> igazolni.
>




More information about the Elektro mailing list