[OT] motorfek.

Tóth László laszlo.toth at delta.hu
Thu Sep 22 10:17:14 CEST 2005


magad irtad le a kérdésedre a választ is. azért nem tudod gáz nélkül 
tartani a fordulatot, nyomaték kivétele nélkül, mert igen komoly 
veszteségek vannak motorban, váltoban stb. Ezt sajnos nem tudjuk 
kihagyni. ha jol megválasztod a sebességfokozatot, és megfelelö erövel 
bir a motor az auto méreteihez, nem kell semmilyen váltomutatványt 
végrehajtani. És tulképpen olyan kopásokról beszélünk ami elhanyagolható 
ahoz képest, hogy ki hogy szeret vezetni. Én pl kinyomott kuplungal 
1-esben állok a lámpánál, ami nem tesz jót a kinyomocsapágynak, nem igy 
kellene de nekem igy jó. és inkább 2 honappal elöbb cserélek 
kinyomocsapágyat mintha nem igy vezetnék, de ezt bevállalom. Ha neked 
jobban esik gurilni mint motorfékezni, vezess ugy, de nem kell 
tudományos magyarázatot találni rá, elég ha azt mondod hogy neked igy 
kellemes. ezeket könnyebb elfogadni, mint bármi tudománzos magyarázatot, 
hiszen mindenkinek van olyan szokása, ami nem kifizetödö/jó, de mégis 
ugy tesz, mert az neki ugy kényelmes.

Valenta Ferenc írta:

>
> Igy van. Magasabb fordulaton meg nagyobbak a vesztesegei.
> Az a legnagyobb szemetseg, hogy akkor is feleslegesen gazt kell adni,
> amikor egyaltalan nem akarsz nyomatekot kivenni a motorbol, csak fent
> kell tartani azt a fordulatszamot, ami a valto attetelbol es a
> sebessegbol kovetkezik! Ugyanez van amikor enyhen akarsz motorfekezni.
> Lista javaslata: magasabb sebessegfokozat. En viszont nem ertem hogy az
> miert jobb. Ugyanugy megvan a pocsekolas, ha kisebb mertekben is, ha
> meg hirtelen gyorsitani kell, ugy is vissza kell kapcsolni es
> felporgetni a motort, ez lassabb, es pont ugyanannyira eszi a
> szinkrongyuruket, mint ha uresbol kene a megfelelo kisebb fokozatba
> kapcsolni.
>




More information about the Elektro mailing list