[OT] motorfek.
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Thu Sep 22 10:17:14 CEST 2005
magad irtad le a kérdésedre a választ is. azért nem tudod gáz nélkül
tartani a fordulatot, nyomaték kivétele nélkül, mert igen komoly
veszteségek vannak motorban, váltoban stb. Ezt sajnos nem tudjuk
kihagyni. ha jol megválasztod a sebességfokozatot, és megfelelö erövel
bir a motor az auto méreteihez, nem kell semmilyen váltomutatványt
végrehajtani. És tulképpen olyan kopásokról beszélünk ami elhanyagolható
ahoz képest, hogy ki hogy szeret vezetni. Én pl kinyomott kuplungal
1-esben állok a lámpánál, ami nem tesz jót a kinyomocsapágynak, nem igy
kellene de nekem igy jó. és inkább 2 honappal elöbb cserélek
kinyomocsapágyat mintha nem igy vezetnék, de ezt bevállalom. Ha neked
jobban esik gurilni mint motorfékezni, vezess ugy, de nem kell
tudományos magyarázatot találni rá, elég ha azt mondod hogy neked igy
kellemes. ezeket könnyebb elfogadni, mint bármi tudománzos magyarázatot,
hiszen mindenkinek van olyan szokása, ami nem kifizetödö/jó, de mégis
ugy tesz, mert az neki ugy kényelmes.
Valenta Ferenc írta:
>
> Igy van. Magasabb fordulaton meg nagyobbak a vesztesegei.
> Az a legnagyobb szemetseg, hogy akkor is feleslegesen gazt kell adni,
> amikor egyaltalan nem akarsz nyomatekot kivenni a motorbol, csak fent
> kell tartani azt a fordulatszamot, ami a valto attetelbol es a
> sebessegbol kovetkezik! Ugyanez van amikor enyhen akarsz motorfekezni.
> Lista javaslata: magasabb sebessegfokozat. En viszont nem ertem hogy az
> miert jobb. Ugyanugy megvan a pocsekolas, ha kisebb mertekben is, ha
> meg hirtelen gyorsitani kell, ugy is vissza kell kapcsolni es
> felporgetni a motort, ez lassabb, es pont ugyanannyira eszi a
> szinkrongyuruket, mint ha uresbol kene a megfelelo kisebb fokozatba
> kapcsolni.
>
More information about the Elektro
mailing list