[OT] motorfek.

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Thu Sep 22 09:01:42 CEST 2005


VF meggyőzhetetlen, a tudod mi a legnagyobb probléma, hogy engem meg sok 
embert nem érdekelnek e szinkrongyűrük, nem érdekli, hogy mi lesz az autóval 
egy-két százezer kilométer múlva, nem érdekli, hogy mi a jó az autónak, mert 
az a fontos, hogy nekem legyen jó, nem én vagyok az autóért, hanem az van 
értem.
Rajtad kívűl senki nem fogja felpörgetni a motort üresben, mert az jó az 
autónak, jó a fenét, a te autódon kívűl a többieké nem fogyaszt többet 
mtorfékezés közben, hogy a surlódás miatt van energiaveszteség az meg kit 
érdekel, nem kerül egy fillérbe sem.
Dupla kuplungozni sem fogok, mert annak előnyös hatásai vannak, kit érdekel, 
ja, hogy 150.000kilóméter múlva gyűrüt kell majd cserélni?
Nem mondom, hogy csak motorfékkel közlekedek, mert van amikor üresben 
gurulok, de közben nem gondolok a fizikára, meg az energiamegmaradásra.
Ismerek olyan bolondot aki télen nem áll ki a kocsival inkább jár bussszal, 
mert a tél az árt az autónak...
Ami legjoobban dühíti itt az embereket, hogy nem fogod fel, hogy a motor nem 
kap üzemanyagot motorféknél, vagyis nem fogyaszt többet, hiába írták le 
hozzáértők a működést egyszerűen figyelmen kívűl hagytad, mert meg van a 
saját elméleted és mindenki más téved.
Na ennyi ez az utolsó levelm a témában, remélem mindenki még megírja a végső 
konklúziót, mert elég ebből a baromságból, és gondolom nem csak engem 
idegesít ez az értelmetlen levéláradat, holnap szólni fogok Letonak, hacsak 
ezt nem olvassa, hogy ezt a témát meg a másik futó baromságot szűrje ki 
valahogy mert csak pár ember (igaz velem együtt..) vitatkozik erről.


----- Original Message ----- 
From: "Valenta Ferenc" <ferenc.valenta at vhl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, September 22, 2005 8:45 AM
Subject: Re: [OT] motorfek.


> Tóth László wrote:
>
>> annyiban logikus a motorfék az autoban, hogy a motornál ez mindig jelen 
>> van, nem tudod kiküszöbölni. ha nem motorfékezel csak gurulsz, akkor is
>
> Technikai problema, termeszetesen nem megoldhatatlan, egyes tipusokon
> meg is oldottak.
>
>> van motorfék, (csak mivel a hajtáslánc bontva van az üres miatt nem 
>> érzed)hiszen a belsöégésü motornak elég nagy a vesztesége, de alapjáraton 
>> ezt az elégetett üzemanyag kompenzálja, alapjáraton pöfög.
>
> Igy van. Magasabb fordulaton meg nagyobbak a vesztesegei.
> Az a legnagyobb szemetseg, hogy akkor is feleslegesen gazt kell adni,
> amikor egyaltalan nem akarsz nyomatekot kivenni a motorbol, csak fent
> kell tartani azt a fordulatszamot, ami a valto attetelbol es a
> sebessegbol kovetkezik! Ugyanez van amikor enyhen akarsz motorfekezni.
> Lista javaslata: magasabb sebessegfokozat. En viszont nem ertem hogy az
> miert jobb. Ugyanugy megvan a pocsekolas, ha kisebb mertekben is, ha
> meg hirtelen gyorsitani kell, ugy is vissza kell kapcsolni es
> felporgetni a motort, ez lassabb, es pont ugyanannyira eszi a
> szinkrongyuruket, mint ha uresbol kene a megfelelo kisebb fokozatba
> kapcsolni.
>
>> Ha ugyanezt a veszteségi energiát kihasználod fékezésre, akkor 
>> motorfékezel. Majdnem olyan jó mint elektromosnál a generátor üzem, csak 
>> ez nem termel vissza a rendszerbe. viszont ennél jobban mint a motorfék 
>> nem tudod jobban kihasználni az energiákat, mivel gurulásnál be kell 
>> feccölni energiát abba hogy moygásba tartsd a mocit plusz fékezel is.
>
> Ha meg nem oldod a hajtaslancot, a gurulashoz meg plusz energia a
> kocsi mozgatasan kivul a motor alapjaratnal nagyobb fordulaton tartasa.
> Tehat pocsekolas.
>
>> ezért logikus a motorfék, ezért tanitják igy a vezetést és tervezik igz 
>> az autokat. Nem vezettem még elektronikus autot, de nem lepödnék meg, ha 
>> azon a hirtelen gázelvételre generátor modba kapcsolna minimálisan az 
>> elektronika, a jobb energiakihasználás miatt (lejtön guruláshoz ne csak 
>> fékezni keljen)
>
> Amint latjuk, van sima benyas automata is amiben nincs motorfek...
>
> -- 
> Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 





More information about the Elektro mailing list