motorfek-Skoda120
SZIGETI SZabolcs
szigi at ik.bme.hu
Wed Sep 21 21:00:54 CEST 2005
> Nem biztos! Mintha már ebben lenne egy pici mágnes-szelep, ami az
> üresjárati benzinfúvókában elzárja a benzin útját adott szituban, semmi
> elektronika. De ha nincs véletlenül, szinte biztos, hogy kapható olyan,
> ami oda minden faxni nélkül berakható. Zsigulihoz volt ilyen, pont
> illeszkedett bele.
Hali!
Ez valószínűleg csak annyit csinált, hogy gyújtás levételekor lekapcsolta az
alapjáratot, hogy "öngyulladásos" üzemben esetleg ne járjon tovább a motor.
De elektronikával ezt tényleg meg lehet vezérelni. A legegyszerűbb, ha van
egy kapcsolód, ami érzékeli a gázpedál alaphelyzetét és valamint van egy
jeled a fordulatszámról (pl. gyújtás). Szelepet elzárod, ha gázpedál =
alapállás AND fordulatszám > valamilyen alsó határ.
A legelborzasztóbb ilyen amit láttam az Opel Kadettban volt. Nem ezt a
szelepet zárta, hanem egy memránon keresztül az alapjárati állítót húzta
tolta és egy pneumatikus rendszer vezérelte, amely szívócső vákuumot és a
kuplungpedált nézte (nyilván ugye motorféknél ha kinyomod akuplungot,
megszűnik a motor külső hajtása), volt benne visszacsapó szelep, elektromos
szelep, vákuumtároló és késletetettt szelep is. A pontos működését igazából
sosem bírtam felfogni, de jó sok cső is volt benne :-)
Az az érdekes, hogy egyébként volt külön egy mágneszelep az alapjárat
elzárásához, de azt hagyták ugyanúgy, mint a Skodában.
> pillangószelephez. Szedtem szét skoda porlasztót is, de marhára nem
> sikerült megérteni a működését. :-)
Én egyszer egy teljes könyvet elolvastam a porlasztókról, de azt hiszem nem
véletlen, hogy nem vagyok akadémiai doktor a gázok és folyadékok áramlásából
:-)
Szerintem valamilyen fekete mágiával operáltak,akik a porlasztókat
tervezték, más nem magyarázza meg, hogy mit csinál benne az a sok
rugó-dugó-fúvúka-szelep-furat, amelyet látszólag valamilyen célból tettek
oda :-)))
Szerintm a motorvezérlő számítógép ezerszer egyszerűbb...
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list