Mozgasi energia - JET OFF

Szali Sandor szali at freemail.hu
Wed Sep 21 17:19:00 CEST 2005


Tehat az egester kupossaga, hatrafele bovulese a mukodes alapja.
Azert ha lehetne csatolni, beraknam azokat a keresztmetszeti rajzokat ahol 
nem kupos.
Vagy lehet, hogy eleg, ha a turbinalapatok utani resz kupos, tehat az
exhaust. (kipuffogo :)
Es ha egyszer elindul hatrafele az aramlas, akkor onerosito hatasa van.

De az elso levelben is irtam, a gazturbina bonyolult, inkabb nezzzuk a ram
jet-et.
Aminek par honapja mar gyakorlati kivitelezese is volt.
Ami nekem van rajz a torlosugarasrol, azon pont forditva kupos az egester,
hatrafele szukul.

A bejovo tagulo nyilason a levego mozgasi energiat veszit es nyomasenergiat
gyujt, a (szukulo) egesterben pedig az uzemanyag elegetese megnoveli az
osszenergiat. mondja a szoveg.
Biztos mukodik, mert ujsaghir volt a repulogep nemreg.
De mitol az aszimmetria? (persze csak ~3M? 5M? felett)

The ram jet engine is an athodyd, or

'aero-thermodynamic-duct to give it its full name. It

has no major rotating parts and consists of a duct

with a divergent entry and a convergent or

convergent-divergent exit. When forward motion is

imparted to it from an external source, air is forced

into the air intake where it loses velocity or kinetic

energy and increases its pressure energy as it

passes through the diverging duct. The total energy

is then increased by the combustion of fuel, and the

expanding gases accelerate to atmosphere through

the outlet duct.




More information about the Elektro mailing list