[OT] motorfek.
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Wed Sep 21 10:26:11 CEST 2005
azért azt vedd figzelembe, hogy valaki(k) nagyon szeretik ezeket a
"szügségtelen" dolgokat. én pl utálom az automata váltót, a vezetésben a
fel-le váltogatás tök jó dolog. Meg is halnék ha minden autó automata
lenne, a hobbi automnál meg eltünne a csapatás lehetősége, vagy az
ügyesebbeknél a driftelés. nem biztos hogy az emberek akarnak olyat, ami
kiküszüböli a "vezetéstechnikai problémákat". De válszthatsz, van kézi
váltó meg automata is, ami neked tetszik. és az automatával is tudsz
szépen motorfékezni, azt abból se hagyták ki. jó dolog az hidd el, már
rég eltünt volna a kocsikból ha rossz lenne. az elektromos kocsiknál
nincs rá mód, ott muszály nagyobb fék vagy generátor üzem.
Valenta Ferenc írta:
> Tóth László wrote:
>
>> a tempomat automat váltoval olyan mint amit szeretnél. 2 pedál és
>> kész, tartja is a sebességet, még némi lejtő sem okoz gondot neki.
>>
>> más alternativát nem keresek, mert mindennek megvan a maga jól bevált
>> neve, minden keyelősyer (kormány, fék stb) ki van már találva, van
>> nevük , nem kell elekrtossá tenni a dolgot.
>
>
> Igen, ez a konfig (tempomat + automata) mar sokkal felhasznalobaratabb.
> Abbol, hogy igy vezetheto az auto, kivaloan latszik, hogy a motorfeknek
> semmi vezetestechnikai ertelme nincs.
> Egy egyszeru technikai problema. Egyreszt a motornak mindenkeppen van jo
> nagy belso surlodasa, ami ciki, masreszt ezt ki lehet hasznalni
> fekezesre, igy kisebb tarcsak kellenek. Tehat az autokat eleve ugy
> meretezik, hogy tul kicsi a tarcsa motorfek nelkul.
> Aminek semmi koze a vezetestechnikahoz.
> Ugyanaz, mint ha a kezi valto szuksegesseget probalnank
> vezetestechnikaval indokolni.
>
More information about the Elektro
mailing list