Mozgasi energia - JET OFF
Sass Péter
spafi at aramszu.net
Tue Sep 20 23:52:48 CEST 2005
Vajk Fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> 2005.09.20. 15:14:30 +2h-kor írta:
> Ez nekem is gondot okozott sokaig. A valasz: mert az egester tolcser
> alaku. Van benne P nyomas. A bemeneti nyilas sokkal kisebb (a) mint a
> kimeneti (A).
Ráadásul az erőkarok is a normál forgásirányt könnyítik.
A bemeno tuzeloanyag+levego sokkal kisebb terfogataram
> mint a kimeno. A bemenet biztostasahoz P * a erovel kell a cuccot
> benyomni, v (m3/sec) terfogataram mellett (szamolja ki a
> teljesitmenyigenyt akinek ket anyja van), es a kimeneten P * A ero fogja
> tolni a gepet, V terfogataram mellett.
>
> Ezert kell nagy rakettaba turboszivattyu mert a P nagyon nagy. Ha a
> toloero mondjuk 20000N (2t), a kimeno apertura mondjuk 0.05m2, akkor is
> 400kPa.
>
> szoval akarja a kompresszort visszafele tekerni. pont azert van a
> akompresszor es az o meghajtasa, hogy ne tudja.
>
> >
> > A masik, hogy a hagyomanyos propellerek szele ha kozeliti a
> > hangsebesseget akkor romlik a hatasfok.
> > Gazturbinaban miert lehet akarmekkora? mert be van burkolva?
>
> a tippem az, hogy a kornyezo gazhoz kepest nemszabad tullepni a
> hangsebesseget. egyreszt a gaz ott jol ossze van nyomva, es igy a
> hangsebesseg no, masreszt meg esetleg pont arra megy mint a lapat, es
> igy a sebessegkulonbseg kisebb.
Szerintem inkább a nagy hőmérséklet növeli a hangsebességet (nem
a nagy nyomás). Meg egy turbina relatíve kis átmérőjű, ezért nem alakul
ki annyira nagy sebesség. Viszont ha sugárhajtóműről van szó, akkor
meg nem sokat számít a turbina hatásfoka, úgyis maga a gáz löki előre.
Üdv.:
--
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász
More information about the Elektro
mailing list