Mozgasi energia - JET OFF

Sass Péter spafi at aramszu.net
Tue Sep 20 23:52:48 CEST 2005


Vajk Fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2005.09.20. 15:14:30 +2h-kor írta:

> Ez nekem is gondot okozott sokaig. A valasz: mert az egester tolcser 
> alaku. Van benne P nyomas. A bemeneti nyilas sokkal kisebb (a) mint a 
> kimeneti (A). 

Ráadásul az erőkarok is a normál forgásirányt könnyítik. 

A bemeno tuzeloanyag+levego sokkal kisebb terfogataram 
> mint a kimeno. A bemenet biztostasahoz P * a erovel kell a cuccot 
> benyomni, v (m3/sec) terfogataram mellett  (szamolja ki a 
> teljesitmenyigenyt akinek ket anyja van), es a kimeneten P * A ero fogja 
> tolni a gepet, V terfogataram mellett.
> 
> Ezert kell nagy rakettaba turboszivattyu mert a P nagyon nagy. Ha a 
> toloero mondjuk 20000N (2t), a kimeno apertura mondjuk 0.05m2, akkor is 
> 400kPa.
> 
> szoval akarja a kompresszort visszafele tekerni. pont azert van a 
> akompresszor es az o meghajtasa, hogy ne tudja.
> 
> >
> > A masik, hogy a hagyomanyos propellerek szele ha kozeliti a 
> > hangsebesseget akkor romlik a hatasfok.
> > Gazturbinaban miert lehet akarmekkora? mert be van burkolva? 
> 
> a tippem az, hogy a kornyezo gazhoz kepest nemszabad tullepni a 
> hangsebesseget. egyreszt a gaz ott jol ossze van nyomva, es igy a 
> hangsebesseg no, masreszt meg esetleg pont arra megy mint a lapat, es 
> igy a sebessegkulonbseg kisebb.

Szerintem inkább a nagy hőmérséklet növeli a hangsebességet (nem 
a nagy nyomás). Meg egy turbina relatíve kis átmérőjű, ezért nem alakul 
ki annyira nagy sebesség. Viszont ha sugárhajtóműről van szó, akkor 
meg nem sokat számít a turbina hatásfoka, úgyis maga a gáz löki előre. 

Üdv.:
-- 
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász



More information about the Elektro mailing list