[OT] motorfek.
Valenta Ferenc
ferenc.valenta at vhl.hu
Tue Sep 20 13:41:36 CEST 2005
Mészáros Dániel wrote:
> A harmadik eset, amikor kirakod előtte üresbe, mert ilyen kedved van, és
> alapjáraton jár a motor. Ekkor a váltó egyik fele 800 (alapjárat), a másik a
> kívánt 4000-en pörög. Ilyenkor kuplung, és kapcsolás esetén 3200!!!!
> Fordulat különbséget kell a szinkrongyűrűnek elviselni! EZ A LEHETŐ
> LEGROSSZABB ESET! Sokszor szokták úgy csinálni emberek, hogy meghúzatják az
Termeszetesen gazt adok, mert egyebkent a rohadt motorfek egy jo nagyot
rant az auton... Tehat vegig alapjarat, kapcsolas elott felporgetem a
motort.
(Gondolom ezt feltetelezted, csak miert ne kotekedjunk :)
Ezt muszaj is csinalni, mert kulonben nem is engedi berakni sebessegbe
az en autom. Illetve 1-2-3 nem megy be, 4-5-be eddig mindig sikerult,
lehet hogy ott nincs ilyen furmany. De mivel foleg visszakapcsolasnal
kell ez a moka, a 4-5 nem erdekes.
> Ezzel kopik a legtöbbet a váltó, meg is látszik az öreg autókon, hogy a 2-es
> és 3-as szinkron kopik el először.
Ez valahogy logikus is, nem? 1-be nem rakja be az ember, max dugoban
totymorgeskor, parkolasnal, tehat ritkan, kis sebessegnel. 4-5-be nem
nagyon tud lefele kapcsolni, marad a 2-3. Ez nem a bena vezetes miatt
van, hanem mert egyeb sebessegek szinkrongyurujet koptatni nem igazan
lehetseges, ha kulon nem hajt ra az ember :)
> Megjegyzem a felhasználók miatt a személyautókban ezt beletervezik, és van
> bőven szinkrongyűrű, viszont teherautóknál már nem árt gondolkodni. Bőven
> meg lehet hosszabbítani egy öreg autó váltójának élettartamát, ha nagy
> hidegben a bemelegedésig figyelsz rá, és duplán kuplungolsz, mindenkinek
> szíve joga.
Persze, kb tokmindegy. Ahogy talalkoztam is emberekkel, akik hozzam
hasonloan szeretnek gurulni, es ezt csinaljak mar vagy 20 eve...
Stilus kerdese. De egy listan jot lehet vitatkozni rola, es egyesek
szeretnek...
> kiggyo
--
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu> Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro
mailing list