[OT] motorfek.
Valenta Ferenc
ferenc.valenta at vhl.hu
Tue Sep 20 12:09:39 CEST 2005
SZIGETI Szabolcs wrote:
[hulyeseg kivagva]
> A kettos kuplung dolgot nem értem? Minden váltás üres álláson keresztül
> történik, a szinkronizált váltót pedig azért találták fel, hogy ne
> kelljen kettos kuplungolni (ami jó poén, csak mai gépjármuvekben
> felesleges). De kettos kuplungnál meg jobban kopik a kuplung meg a
> kinyomócsapágy nem? :-)
Nezd, ha ti olyan hulyesegekkel jottok, hogy a magasabb fordulatszam
jot tesz a motornak, mert magasabb az olajnyomas, akkor ebbe ne koss
bele, mert ez tenyleg igaz. _Gyorsabban_ tudsz uresbol akarmelyik
sebessegbe valtani, mint egy masik sebessegbol, akarmilyen gyakorlott
vagy, es kozben a szinkrongyuruk is kevesbe kopnak.
A magasabb fordulatszam a magasabb olajnyomassal egyutt lenyegesen
karosabb a motorra mint az alapjarat.
De erre mar legalabb ketten rabolintottak, mondjuk azok utan amit
Arnold irogatott regebben az ABS-rol, nem meglepo :)
> Szabolcs
--
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu> Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro
mailing list