motorfek
hoyuka hoya
hoyuka at c2.hu
Sun Sep 18 12:15:21 CEST 2005
Hali!
> "Nem gány az! Hihetetlen sok technikai finomságot beleraktak.?"
Megneztem a toyotas linket, valoban nem buta dolog, az a jo benne, hogy
egyutt tud hajtani a ket motor. Vegulis igy kevesebb sulybol ki tudjak
hozni azt a teljesitmenyt, mint az en altalam preferalt mozdonyos
megoldasbol.
Egyebkent lattam vmi cikket, hogy a toyota fejlesztett egy lithium-ion
aksis kocsit, aminek a motorjai a kerekeiben vannak az ossznyomateka
1000Nm feletti es valami 280LE-s teljesitmenye van. Na ez mar igen :)
Mondjuk egy Lithium-ion aksi kb. 500 toltesi es kisutesi periodust bir el,
szal nem tudom, hogy milyen szempontbol eri az meg, ha egy nem tul
kihasznalt auto tobb szaz kilos draga akummlator telepet evente ki kell
hajitani.
udv.
hoyuka
jhidvegi said:
>> Akkor meseljetek mar el, hogy hogyan is van ennek a Priusznak a hajtasa?
>> Nincs benne sebvalto???? En nem igy tudtam.
>
> Ja lehet, hogy van, én írhattam hülyeséget, de nem valószínu, hogy
> kéziváltó. Persze, a motor és a kerekek között kell legyen sebváltó,
> hacsaknem úgy van megoldva, mint a mozdonyban. :)
>
>> Szal ha nekem vegyes uzemu autot kellene csinalni igy gondolkodnek:
>>
>> A kerekeket allandoan villanymotor forgatja direktben vagy vmilyen fix
>> attetellel.
>> Ha nagy kakao kell, akkor beindul a robbano motor, ami hajt direktben
>> egy
>> generatort (ez a generator egyben a robbano motor inditomotorja is).
>
> Asszem nem így van megoldva.
>
>> De szerinte a Prius nem igy van, abban van minden gany, ha jol tudom,
>> sebvalto, kuplung, stb. De nem tudom, en csak igy felfullel hallogattam
>> dolgokat vegyes uzemu autok-rol kozel sem szakemberektol, es
>> csodalkoztam,
>> hogy ilyen ganyul vannak kigondolva.
>
> Nem gány az! Hihetetlen sok technikai finomságot beleraktak.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
-------------------------------------
Mi a C2? http://mail.c2.hu
More information about the Elektro
mailing list