motorfek

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Sun Sep 18 00:18:44 CEST 2005


gyapo wrote:
> Hogy is van ez a motorfek elektromos-visszatoltos megoldasban? Addig
> ertem, hogy leveszem a gazrol a labam es a motor atmegy dinamoba,
> tolti az akksit.

Anélkül, hogy valaha is láttam volna priust, szerintem simán átmegy 
gurulóba, ha ebben leveszed a lábad a gázról. Mivel valszleg nincs benne 
sebváltó, csak így lehet ezt a funkciót biztosítani.

Ahhoz, hogy töltsön, fékezni kell.
Nyilván figyeli vmi az aksit, és ha túltöltés lenne, a fékezés a valódi 
fékekre megy. Illetve nyilván nem lehet korlátlan teljesítménnyel 
visszatölteni, a fék meg baromi teljesítményu is lehet, tehát a két dolog 
párhuzamosan is tudhat menni. A lényeg, hogy a vezeto nemigen veszi észre, 
hogy mi is az ábra. Azaz - ahogy én gondolom - arról szó se lehet, hogy a 
visszatöltos fékezést pl lekapcsolják pillanatszeruen.

> De mi tortenik ha elkezdem nyomni valtozo erovel a
> feket? Valami elektromos modon szabalyozza a toltes nagysagat? Es mi

Igen, meg a rendes fék erejét. Az ember elég lassú az elektronikákhoz 
képest, olyan lehet neki, mintha szépen komótosan változtatnád a fékpedál 
helyzetét.

Az még érdekesebb, hogy elindulsz, de nem kell indítózni, elektromosan indul 
a gép. És mindaddig így is megy, amíg elég a teljesítmény, illetve elég 
kakaó van az aksiban. Aztán behúzza a motort, aminek a szelepeit úgy tudják 
vezérelni, hogy ne legyen a felpörgés nagy teher a masinának. (Ezt konkrétan 
hallottam). Aztán úgy vezérlik, hogy szinte észrevétlenül beröffen, és 
elkezd húzni. A laikus vezeto valszleg nem is sejti, hogy áttért motoros 
üzemre.

És még pár igen érdekes dolgot is meséltek egy hosszabb riportban, de 
régebben volt, már nem emléxem. Micsoda megoldások lesznek itt egy-két 
évtized múlva!!!

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list