motorfek
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Sun Sep 18 00:18:44 CEST 2005
gyapo wrote:
> Hogy is van ez a motorfek elektromos-visszatoltos megoldasban? Addig
> ertem, hogy leveszem a gazrol a labam es a motor atmegy dinamoba,
> tolti az akksit.
Anélkül, hogy valaha is láttam volna priust, szerintem simán átmegy
gurulóba, ha ebben leveszed a lábad a gázról. Mivel valszleg nincs benne
sebváltó, csak így lehet ezt a funkciót biztosítani.
Ahhoz, hogy töltsön, fékezni kell.
Nyilván figyeli vmi az aksit, és ha túltöltés lenne, a fékezés a valódi
fékekre megy. Illetve nyilván nem lehet korlátlan teljesítménnyel
visszatölteni, a fék meg baromi teljesítményu is lehet, tehát a két dolog
párhuzamosan is tudhat menni. A lényeg, hogy a vezeto nemigen veszi észre,
hogy mi is az ábra. Azaz - ahogy én gondolom - arról szó se lehet, hogy a
visszatöltos fékezést pl lekapcsolják pillanatszeruen.
> De mi tortenik ha elkezdem nyomni valtozo erovel a
> feket? Valami elektromos modon szabalyozza a toltes nagysagat? Es mi
Igen, meg a rendes fék erejét. Az ember elég lassú az elektronikákhoz
képest, olyan lehet neki, mintha szépen komótosan változtatnád a fékpedál
helyzetét.
Az még érdekesebb, hogy elindulsz, de nem kell indítózni, elektromosan indul
a gép. És mindaddig így is megy, amíg elég a teljesítmény, illetve elég
kakaó van az aksiban. Aztán behúzza a motort, aminek a szelepeit úgy tudják
vezérelni, hogy ne legyen a felpörgés nagy teher a masinának. (Ezt konkrétan
hallottam). Aztán úgy vezérlik, hogy szinte észrevétlenül beröffen, és
elkezd húzni. A laikus vezeto valszleg nem is sejti, hogy áttért motoros
üzemre.
És még pár igen érdekes dolgot is meséltek egy hosszabb riportban, de
régebben volt, már nem emléxem. Micsoda megoldások lesznek itt egy-két
évtized múlva!!!
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list