motorfek - utoljara
Valenta Ferenc
ferenc.valenta at vhl.hu
Fri Sep 16 12:46:28 CEST 2005
Sracok!
Bocsi, de en kiszallok. A multkor is tapasztaltam, hogy egyes
profi soforok siman hatalyon kivul helyezik a fizika alaptorvenyeit
vezetes kozben, lepereg roluk minden erveles. Igy pedig semmi ertelme.
Meg egy utolso probalkozas...
Azt gondolom mindenki tapasztalta, hogy ha egyesben hirtelen
felengedi a gazt, a motorfek, ha kell, ha nem, ugy megfogja a
kocsit, hogy a benne uloknek hasbarugas-szeru elmenyben lesz reszuk.
A feladat az, hogy ellenorzotten, finoman lassuljunk.
Hogy lehet elkerulni a hasbarugast?
VF-modszer: kuplung kinyomasa/ures. Egyesben nem biztos hogy jo,
mert eleg valoszinu hogy ujra gyorsitani kell, a hosszabb gurulas
lehetosegenek eselye csekely. Kettesben-harmasban tok jo, felette
mar a motorfek hatasa gyenge. Kozben szukseg szerint finoman lehet
fekezni a pedallal.
Ti modszeretek: folyamatos kapcsolgatas a sebessegek kozott?
Nem jo, mert ugyanugy eszi a kuplungot, mint az en modszerem,
ugyanugy maceras, meg tobb vele a melo.
Vagy, a tul eros motorfek kompenzalasakent adunk egy kis gazt.
Egyesben ez elkerulhetetlen, en is kenytelen vagyok igy tenni.
A magasabb sebessegekben max rovid ideig, egyebkent kuplung ki.
Sajnos ez van... Gyakorlatilag a mersekelt lassulast a
"kikapcsolhatatlan" motorfek miatt plusz uzemanyag-fogyasztassal
erjuk el!! Termeszetesen ki lehet iktatni, de ha soxor kell egymas
utan, maceras, faraszto, megosztja a figyelmet.
Szerintem az lenne a jo, ha nem lenne ilyenkor automatikusan motorfek!
--
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu> Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro
mailing list