[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster

Fekete Róbert frobi at harden.hu
Fri Sep 16 08:45:19 CEST 2005


tisztában vagyok a dologgal
volt egy komoly vészfékezésem kb 140 rol 5 re v majdnem 0-ra
mival ahutó abs-es így ügye peróbált úgy megálni h nm fogtta meg a kereket
eredmény= tárcsát kellett cseréltetnem mert eldeformálódott és rázta az 
autót

 FRob

 www.harden.hu

 "Minden megoldható legalább egyszer
 és ha már egyszer megoldható..."

----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, September 15, 2005 9:40 PM
Subject: Re: [OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster


>> de országúton is szoktam használni a motorféket
>> ha éppen úg ylátom a forgalm üteme változik és nem szorít semmi h 
>> fékezzek akkor én csak a gázról lépek le
>> 140 környékén már 5. ben is jól fogja az autót kb 80ig
>> de lehet h csak én szoktam ilyet csinálni :)
>
> Nem csak Te, és jól teszed. Nagyobb sebességnél egy-egy intenzív 
> fékezéssel ki lehet csinálni a féktárcsát. Az ok egyszeru: mondjuk van egy 
> 1,5 tonnás gép, ami megy éppen 180-nal. Ha ezt pár másodperc alatt 
> lefékezed, csaknem az összes energia belemászik a két elso féktárcsába. Ez 
> kb 1,8MJ. A vas fajhoje kb 450-500 J/kg, a féktárcsák aktív részének a 
> tömege meg kb 3 kiló lehet, összesen 6 kg. Azaz kb 1,8e6/(500*6)=600 
> fokkal lesz melegebb egy ilyen fékezéstol. És mivel menet közben is már 
> nem hideg, akár izzásig felmehet.
>
> A motorfék ilyenkor elég hatékony valóban, és nem melegít fel semmit, csak 
> a kipufogóba nyomott levegot.
>
> hjozsi
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 




More information about the Elektro mailing list