[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
Fekete Róbert
frobi at harden.hu
Fri Sep 16 08:45:19 CEST 2005
tisztában vagyok a dologgal
volt egy komoly vészfékezésem kb 140 rol 5 re v majdnem 0-ra
mival ahutó abs-es így ügye peróbált úgy megálni h nm fogtta meg a kereket
eredmény= tárcsát kellett cseréltetnem mert eldeformálódott és rázta az
autót
FRob
www.harden.hu
"Minden megoldható legalább egyszer
és ha már egyszer megoldható..."
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, September 15, 2005 9:40 PM
Subject: Re: [OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
>> de országúton is szoktam használni a motorféket
>> ha éppen úg ylátom a forgalm üteme változik és nem szorít semmi h
>> fékezzek akkor én csak a gázról lépek le
>> 140 környékén már 5. ben is jól fogja az autót kb 80ig
>> de lehet h csak én szoktam ilyet csinálni :)
>
> Nem csak Te, és jól teszed. Nagyobb sebességnél egy-egy intenzív
> fékezéssel ki lehet csinálni a féktárcsát. Az ok egyszeru: mondjuk van egy
> 1,5 tonnás gép, ami megy éppen 180-nal. Ha ezt pár másodperc alatt
> lefékezed, csaknem az összes energia belemászik a két elso féktárcsába. Ez
> kb 1,8MJ. A vas fajhoje kb 450-500 J/kg, a féktárcsák aktív részének a
> tömege meg kb 3 kiló lehet, összesen 6 kg. Azaz kb 1,8e6/(500*6)=600
> fokkal lesz melegebb egy ilyen fékezéstol. És mivel menet közben is már
> nem hideg, akár izzásig felmehet.
>
> A motorfék ilyenkor elég hatékony valóban, és nem melegít fel semmit, csak
> a kipufogóba nyomott levegot.
>
> hjozsi
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list