[OT] motorfek.

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Sep 16 08:21:55 CEST 2005


Nemtom ti hogy vagytok vele, de en rajottem hogy mi VF problemaja.

Az a baja, hogy az auto mozgasi energiajat (ami benzinbe kerult) ugy 
hasznalhatjuk ki maximalisan megallaskor vagy lassitaskor, hogy nagyjuk 
az autot szepen gurulni, hogy a legellenallas felemessze. Minden direkt 
lassitas, fekezes (motorfek, fek) habar direkt nem fogyaszt benzint, de 
meglevo mozgasi energiat hove alakit. Ezzel szemben az uresben gurulas 
maxinaliasn elorehaladasra hasznalja fel. Tehat ha nagyon takarekoskodni 
akarok, akkor a pirosnal joelore kiveszem uresbe, es az utolso 
kilometert gurulva teszem meg, igy lesz legkisebb a fogyasztasom. Ha 
motorfekkel csinalnam, csak 500m-el elotte kezdhetnem el, igy 500m-el 
tobb uton kellene nyomnom a gazt. Es hogy miert olyan az auto, hogy az 
uresben gurulas a bonyolult, a kinyomott kuplung koptatja a csapagyat, 
es a motorfek a default. Miert nem forditva.

Azt hogy a fentiek miert ertelmetlenek egy igazi forgalomban, es hogy 
milyen veszelyei vannak a tarsasag egy resze tudja, a masik meg majd 
idovel rajon. Felesleges nekiallni elmagyarazni.

vajk

>




More information about the Elektro mailing list