[OT] motorfek.
Vajk Fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Sep 16 08:21:55 CEST 2005
Nemtom ti hogy vagytok vele, de en rajottem hogy mi VF problemaja.
Az a baja, hogy az auto mozgasi energiajat (ami benzinbe kerult) ugy
hasznalhatjuk ki maximalisan megallaskor vagy lassitaskor, hogy nagyjuk
az autot szepen gurulni, hogy a legellenallas felemessze. Minden direkt
lassitas, fekezes (motorfek, fek) habar direkt nem fogyaszt benzint, de
meglevo mozgasi energiat hove alakit. Ezzel szemben az uresben gurulas
maxinaliasn elorehaladasra hasznalja fel. Tehat ha nagyon takarekoskodni
akarok, akkor a pirosnal joelore kiveszem uresbe, es az utolso
kilometert gurulva teszem meg, igy lesz legkisebb a fogyasztasom. Ha
motorfekkel csinalnam, csak 500m-el elotte kezdhetnem el, igy 500m-el
tobb uton kellene nyomnom a gazt. Es hogy miert olyan az auto, hogy az
uresben gurulas a bonyolult, a kinyomott kuplung koptatja a csapagyat,
es a motorfek a default. Miert nem forditva.
Azt hogy a fentiek miert ertelmetlenek egy igazi forgalomban, es hogy
milyen veszelyei vannak a tarsasag egy resze tudja, a masik meg majd
idovel rajon. Felesleges nekiallni elmagyarazni.
vajk
>
More information about the Elektro
mailing list