[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Thu Sep 15 17:07:34 CEST 2005
> Plusz a motor belso surlodasa, ami magasabb fordulatszamon nagyobb.
> Ezert ha nem uresben gurulsz, szuksegkepp alapjaratinal magasabb
> fordulaton porog a motor (motorfek!), amit allando sebessegnel mersekelt
> gazadassal kompenzalni kell.
Ha üresben gurulsz, az autó lassulni fog, mert van légellenállás, meg
minden. Ha akarsz egy sebességet tartani, ahhoz motor kell. Ha lassulni
akarsz, akkor nem kell. De rendszerint autóval csak akkor akarunk lassulni,
ha muszáj. Különben menni szeretünk. Ha muszáj, akkor meg lassulni akarunk,
nem gurulgatni.
> A Prius ilyenkor akar teljesen leallitja a benzinmotort, szabadon
> gurulsz.
A trabat is, csak az nem állítja le, hanem szabadon fut. Nem is arról híres,
hogy jól meg lehet vele állni.
>
>> ad), és rendszerint a motorfék nem olyan eros, mint a motor gyorsítása,
>> tehát kisebb ero hat a motorra és ahajtásláncra.
>
> Persze, csak viszi el az energiat. Eleg komoly mennyiseget, meg szep
> nagy lejton is jol megfogja az autot.
>
Igen. Ezért hívják motorféknek. Ikaruszbuszon meg mást hivank bubunak,
aminek kb ugyanez a hatása. Cserébe nem hull be a szakadékba lángoló
fékekkel.
> Persze, en is azt irtam, hogy "ha tehetem". Mert szabadon gurulni jo,
> nekem is, a motornak is, halkabb is az auto.
???? Az alapjárat az egyik legrosszabb üzemállapot. Sem rendes kenés, sem
rendes hutoközegáramlás, sem rendes keverékképzés nincs.
>> Másrészt megismételném: a kocsik fékrendszerét úgyméretezik, hogy van
>> motorfék. Lehet anélkül is, csak akkor te 4 szer fogsz fékbetétet
>> cserélni, amíg én egyszer.
>
> Ez biztos igy van, enelkul is, az enyem kozismerten eszi a betetet :(
> Nem izgat kulonosebben.
Majd fog, ha egyszer le kell jönnöd az Alpokról.
>
>> ??? Rendszerint nem gurulunk üresjáratban, mert azt szeretjük, ha a motor
>> a: gyorsít, b, sebességet tart, c, lassít. Az üresben gurulás ehhez
>> képest a c, eset, de csak az egyéb súrlódás, meg a légellenállás lassít.
>> Ennek ritkán van értelme, ráadásul veszélyes is kikapcsolt hajtáslánccal
>> közelekedni (extrém eseteket leszámítva, pl. kicsúszó hajtott kerék, de
>> ott meg azt kell tudni, hogy mikor szakítjuk meg), mert szükség esetében
>> nem tudsz idoben lépni.
>
> Igen, tenyleg lassabb innen hatekony gyorsitasba vagy lassitasba
> kapcsolni, mert manualisan (illetve labbal :) kell a kuplungot
> felengedni, sebessegbe tenni, es ez egy csomo ido, a figyelmet is
> nemileg megosztja. Ez a bajom a motorfekkel. Van, amikor nem kene,
A motorfékbol nagyon egszeru gyorsításba kapcsolni. Gázt adsz.
Ha akuplung, sebváltó zavar a vezetésben, akkor tanpálya.
> Mert lassulsz. Nem ersz el a lampaig, csak ha gazt adsz. En meg
Persze, ha nem figyelem a környezetemet, csak ötletszeruen nyomogatom a
pedálokat, akkor tényleg nemérem el a célt. Ez nem vitás. Ha tudom mikor
melyik pedált kel lmegynomni, pont alámpához érek el. Legalább is nekem
szokott sikerülni.
> Igen, de a gyorsitas rovid ideig tart. Utana mar csak alapjarat, szepen
> gurulsz, a motor magasabb fordulatszam miatti nagyobb vesztesegei
> nelkul. Szerintem tok logikus, de megfigyeltem hogy altalaban nem
> sikerul megertetni meg ilyen egyszeru dolgokat sem a listaval, ha
> tortenetesen autorol van szo...
Jogosítvány megszerzésének éve: ......?
Eddig vezetett km-ek száma: ......?
Vezetett autótípusok száma: ......?
> Vagy jo autot kell venni. En siman el tudom kepzelni, hogy valamelyikkel
> nem lehet porgetes nelkul megcsinalni. Az enyemmel igen - ezert vettem
> ilyet :)
Ez elsosorban balláb-jobbláb kérdése. A legutóbbi kocsimban 190e-ig volt
eredeti kuplung, aztán eladtam a kocsit. Pedig szeretek sporotsan vezetni,
és amotor sem volt egy hudenyomatékos. De ha kérik, két perc alatt leégetek
egy kuplungot, csak nem szokásom :-)
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list