[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster

Valenta Ferenc ferenc.valenta at vhl.hu
Thu Sep 15 12:51:19 CEST 2005


Fuzesi Arnold wrote:

> Fiuk motorfekeznek. Es 2 literrel kevesebbet fogyasztanak.
> Azmeg baromság hogy ettol bármi is észrevehetoen jobban kopna.
> Max az olajkészlet ha nem igy csinalod.

Ez igy nem igaz. Ha x tavot kell megtenni, es a vegen lefekezni,
akkor motorfekkel illetve szukseg eseten gazt adva, a motor
magasabb fordulaton porog, tobb a vesztesege, amit gazadassal
kell kompenzalni, tehat tobbet fogyasztasz.
Ha uresben gurulsz, a motor alapjaraton mukodik, fogyasztasa
minimalis, a vesztesege nem lassitja a kocsit.
Amit meg lehet takaritani: ha nem uresben gurulsz, hanem
folyamatosan motorfekezve lassulsz, es vegig nem kell gazt adni,
akkor egy benzines, injektoros auto egyaltalan nem fecskendez be, ha
jol tudom, meg alapjarati mennyiseget sem. A karburatoros fogyaszt
ugyanugy, dizelt nem tudom.
Nezzunk egy masik esetet: van egy lampa 100m-re, ahol meg kell allni.
1. Folyamatos enyhe gazadassal egyenletes sebesseggel mesz
2. Felgyorsitod az autot, majd kuplung ki/ures, gurulsz a lampaig
Ebben az esetben egyertelmuen az uresben gurulaskor kisebb a fogyasztas,
kisebb a motor kopasa, halkabb a mukodes, mindenben jobb.
(gyk: kezdo es vegallapot a mozgasi energiakat tekintve megegyezik,
csak az elso esetben kozben magasabb fordulaton mukodott a motor,
az emiatt magasabb vesztesegeit gazadassal kellett kompenzalni)

Ja es a kuplung nem kopik, csak amikor csusztatod. Pl amikor egy
padkara felallaskor a nyomatekszegeny benzines motort bogetni kell
tobbezres fordulaton, kozben az auto 1km/h alatti sebesseggel maszik
fel a szegelyre. Lehet hogy vezetoi benasag is kozrejatszik, de
sajnos szamtalanszor latom, kozben a fel utcat ellepi a fust...
Dizelnel ez 1000 alatti fordulaton megy.

> Arnold

-- 
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"





More information about the Elektro mailing list