fizetos lett a voipbuster

Valenta Ferenc ferenc.valenta at vhl.hu
Thu Sep 15 12:30:37 CEST 2005


Leto Tokarev wrote:

> A motor huteset is erre terveztek, sot. Pl Ausztriaban meg szoktak 
> idonkent allitani az autosokat a nagy szerpentinek aljan, es megmerik a 
> fektarcsak homersekletet. 
> Ha szerintuk sok, penzbirsag kozl. bizt. veszelyeztetes okan.

Persze, teljesen jogos... Ahol hegyek vannak muszaj.
De ez is autotipustol fugg.
Ugye az alapproblema az, hogy felmelexik a fek es a fekfolyadek,
felforr a benne levo viz, buborek keletkezik, ami rugalmasan
osszenyomhato. A fekhenger terfogata veges, teljesen benyomva a
pedalt sem lesz eleg nyomas a hatekony fekezeshez.
Egeszen mas a helyzet a hidros Citroenekben, ami nekem is van!
A pedal benyomasakor csak egy szelepet nyitok ki, es a rugozast,
kormanyszervot is ellato kozponti hidraulika rendszer 145..175 bar-os
nyomasa mukodteti a feket. Ha buborekos, akkor osszenyomja a
buborekot, akarmilyen mertekben, a hidraulika szivattyu folyamatosan
mukodik, nem megy el a fekhatas ilyesmitol! Az sem biztos, hogy az
LHM folyadek ami a fekolaj helyett van benne, felveszi a vizet.
Persze a fektarcsa felizzasa es deformacioja itt is problema, ugyhogy
nagy hegyrol lefele szukseges a motorfek.
Varosban engem csak zavar, amikor csak tehetem, uresben, csendesen
gurulok.

> Tokmindegy a Ford, mivel minden autoval egyforma sokat motorfekeznek az 
> userek. Aztan megis ki tudta szamolni a gyar a csereidot.

Ok, nem en irtam... En nem szeretem ha feleslegesen porog a motor,
es nem csak a szij, hanem az egesz miatt.
Nem utolsosorban, mert csunya hangja van :)

> Leto

-- 
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
"My love is REAL, unless declared INTEGER"





More information about the Elektro mailing list