[OT] motorfek....Re: fizetos lett a voipbuster

hoyuka hoya hoyuka at c2.hu
Thu Sep 15 09:44:37 CEST 2005


Hali,

Szerintem mar valaki eleg jol leirta itt a listan a karburatorok lelki
vilagat, venturi cso stb. Szerintem az egy eleg korrekt magyarazat, azzal
nem szeretnek vitatkozni.

Ahogy en eredetileg gondoltam:
Igen, ha zar a pillango szelep, akkor csokken a szivoterben a nyomas, de
ennek merteket nem tudom, ugy erzem, ez kb. max. 0.2 bar lehet.

Meg valami. Ugy tudom, hogy kompressziot merni alapjaraton kell meleg
motornal es igy is illik 10-14 bar-t merni egy 10-es suritesu motornal,
ebbol feltetelezem, hogy a motor zart pillanoszelepnel is viszonylag
rendesen feltoltodik.

A fordulatszam megnovekedeset az gatolja, hogy tobb energia kell ugyanazon
levego mennyiseg beszivasahoz.

Es az hogy (idoegyseg alatt) kevesebb benzin megy be alapjaraton mint
motorfeknel az annak koszonheto, hogy alapjaraton kisebb a fordulatszam
(eredeti gondolatmenetem szerint, de ismetlem, azota mar valaki jobban
leirta a listara ezeket a dolgokat).

udv.
hoyuka

Tóth László said:
> ha lefojtja, hogy tud több bemenni? ha a pillangoszelep zárva van, akkor
> az majdnem teljesen elzárja a levegő utját. a szivótérben kisebb lesz
> a
> nyomás, mivel a motor sziv, de nem jut be elég levegő. abban teljesen
> igazad van, hogy a beáramló levegő a pillangoszelep mellett sokkal
> gyorsaban megy el, mint ha jobban nyitva lenne, de ez kis mennyiség.
> tudomásom szerint a motor nem konstans mennyiségü levegőt sziv
> magába,
> ezért ha elzárod a levegő utját, nem nő meg a sebessége egyenes
> arányban, meg ha igy lenne, rohadt sok benzin kerülne be a motorba, ami
> vagy felpörögne vagy annyira dus lenne a keverék hogy nem tudná a
> motor
> elégetni.
>
> De azért az sincs kizárva, hogy most oltári baromságot mondtam,
> kiváncsi
> lennék mások véleményére, DE inkább az autos listán!
>
> hoyuka hoya írta:
>
>>Hali!
>>
>>Szerintem mezei karburatornal tobb fogyasztas motor feknel, mint
>>alapjaraton, mert gyorsabban aramlik a levego a szivocsovon es tobb
>>benzint visz magaval. Es azert nem porog fel a motor, mert a
>>pillangoszelep lefojtja.
>>
>>udv.
>>hoyuka
>>
>>
>>Tóth László said:
>>
>>
>>>a karbi sem teljesen igy müködik. motorféknél nem vesz be több
>>> benzát,
>>>hiába magasabb a fordulatszám. ha több benya menne bele, magátol
>>>felpörögne a moci, nem lenne motorfék. ha meg magátol felpörög,
>>> akkor
>>>tulpörög és széthullik. de nem csinál ilyet. bizonyos karbikon van
>>>visszafolyo ág, ahol a felesleges benya vissza megy a tankba. aj
>>>ujabbaknál meg mindben van. egy elektromos AC pumpa szállítási
>>> sebessége
>>>elérheti a 30 litert percenként. Volt már hogz K-jet-es kocsinak
>>>Szétment a benzincsöve, se perc alatt eltolt az AC pár 10 liter
>>> benzint
>>>az utra. Persze nem volt bekötve az AC relé rendesen, ami ilyen
>>> esetben
>>>lekapcsolná az AC-t. Szoval attól mert nagyobb a fordulat, amoci nem
>>>sziv be több benyát. Képzeld el, leveszed a gázról a lábad, a moci
>>>szivja be a naftát, és nem esik vissza a fordulat. Ez elég meglepõ
>>> lenne.
>>>
>>>
>>>
>>>>>Szerintem motorfékezéskor többet fogyaszt az autó, hacsak nem
>>>>> veszed le
>>>>>a gyújtást. Alapjáraton (vagyis gyújtás után és nem nyomod a
>>>>> gázpedált)
>>>>>is nyitva van a "benzincsap", és ha magasabban pörög mint az
>>>>> alapjárat,
>>>>>erõsebb a vákuum hatás, így több üzemanyagot is szív be a
>>>>> karburátorból
>>>>>ugyanannyi idõ alatt (ugyanannyi fordulatra vonatkoztatva meg
>>>>>kevesebbet, de itt az idõ számít). Nem tudom, lehet, hogy a
>>>>> modernebb
>>>>>autóknál már máshogy van, és ott külön figyelik, ha magasabb a
>>>>>fordulat,
>>>>>mint az alapjárat, és ha nincs nyomva a gázpedál, akkor
>>>>> "elzárják" a
>>>>>benzint, bár nem hiszem.
>>>>>
>>>>>Dízelnél szerintem ugyanígy, részleteiben nem ismerem, de
>>>>> gondolom,
>>>>>hogy
>>>>>ott a pedál elengedett álapotában minden egyes "munkaütemben"
>>>>> adott
>>>>>mennyiségû gázolajat fecskendez be, így ha valamiért megnõ a
>>>>> fordulat,
>>>>>attól még az ütemenkénti befecskendezett üa. nem változik,
>>>>> vagyis
>>>>>ugyanannyi idõ alatt többet fogyaszt.
>>>>>
>>>>>--
>>>>>sassi
>>>>>
>>>>>-----------------------------------
>>>>>Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>-----------------------------------
>>>>Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>>
>>>>_____________ NOD32 1.1217 (20050914) Információ _____________
>>>>
>>>>Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>>>http://www.nod32.hu
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>-----------------------------------
>>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>>
>>>
>>>
>>
>>-------------------------------------
>>C2 MAIL: A nagy levelez-Õ.  http://mail.c2.hu
>>
>>-----------------------------------
>> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>>
>> _____________ NOD32 1.1217 (20050914) Információ _____________
>>
>>Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
>>
>>
>
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>

-------------------------------------
Tele van a postaládája?  C2MAIL 30 MB e-mail tárhely ingyen! 
http://mail.c2.hu




More information about the Elektro mailing list